Longering!

Hej alla läsare ;)

Idag när jag kom hem tog jag stallet. Longerade även Casanova med bommar, efter det gjorde jag lite frihetsdressyr. Jättekul, och Casan var jätteduktig ;D
Tänkte visa er hur jag longerar mina hästar. Med och utan bommar. 

Tider: 
Jag skrittar fram mina hästar som vanligt. 
Sen börjar jag med att trava ca 2-3 min. 
Galopp i ca 2-3 min. 
Trav i ca 2 minuter till. 
Efter det får dom trava ca 1 minut över bomarna. 
Sen 2 minuter galopp till. 
Och lika dant i andra varvet. 

Så ca 7-10 minuter i båda varven ;) 



Så står jag. 


Jag spänner in mina hästar med tyglarna. Med lite ställning inåt. 



Så här lägger jag bommarna. 


Inte så mycket höjning. 



Skrittade av han på ängen!








Lina Dolk

 


1 Kommentarer till "Longering!"

Matilda Skriver:

Vilka fina färger din häst har!

2011-04-12 | 20:04:06
Blogg/Hemsida: http://vickysutbildning.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0