Fråga om Ove

Fråga: rider du inte Ove i lite hög form för att bara vara 3 år?

Svar: hej! Och kul att du frågar. Ove är 4 år och jag rider honom i hög form för att vill gärna själv gå i en låg form och "krullar" ihop sig med halsen och nosen alldeles för långt in i bogen. Då har vi valt att göra tvärtom för att sedan sänka honom lite. Ove har i sig att " gå på tygeln" och han känns som en stark 5 åring att rida, ligger förre i allt :) För att höja formen gör jag inget med händerna utan endast driver på honom framåt. Hoppas svaret blev bra!

Fråga: rider du aldrig med spö?
Svar: jag rider Ove med ett kort hoppspö som jag lägger till lite på halsen om det behövs. Däremot har jag inte sporrar på mig då han som unghäst ska lära sig använda så lite hjälper som möjligt. Och han är sp känslig för skänkeln så han skulle nog fara i luften om jag tog på mig sporrar nu :)



1 Kommentarer till "Fråga om Ove"

Britta Skriver:

Tack, superbra svar :) nu förstår jag hur ni tänker :) tycker att du är en jätteduktig ryttare som har ett jättebra tänk med hästar :) , tummen upp till dig :) inget linda in hästarna i bommul enbart pga av att de är dressyrhästar, det är därför jag följer sin blogg :) hoppas det blir fler ryttare som du i dressyrvärlden :)

2011-08-10 | 10:44:45





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0