Hoppsadel

Behöver eran hjälp. Jag har endast dressyrsadlar hemma till mina hästar, som ni vet så gillar jag att variera min träning på hästarna och jag hoppar de även. (tävlade ju två hopptävlingar i år! ;)) Skulle vilja ha tips och råd på just vilken sadel man bör satsa på.

För - nackdelar på prisvärda sadlar. Den får inte kosta för mycket, gärna begagnad.
Vill ha en som ger bra stöd och ligger bra på olika hästar.


Bild ifrån google.



6 Kommentarer till "Hoppsadel"

Anonym Skriver:

Globus clic sadlarna verkar vara sköna. Men dem är även rätt dyra..

Jag har även hört att zaldi sadlarna tydligen ska vara sköna och prisvärda. Kolla på hästnet efter en begagnad. Det brukar vara bäst :)

2011-12-27 | 11:34:10
Anonym Skriver:

Här finns tex en zaldi hoppsadel. Verkar skön!

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=376590



Priset var ändå helt ok!

2011-12-27 | 11:38:56
Anonym Skriver:

Cwd sadlarna är så sjukt sköna men kostar en del och det är det enda negativa, dom kan användas på olika hästar bra!

2011-12-27 | 12:43:09
Jessie Skriver:

Hej Lina, hoppas ni haft en bra jul?

Jag har en pessoa sadel, som har hängt med sen Anakins tid!! HAHA, det är fortfarande i super bra skick. Jag har aldrig vart besviken sen jag fått den sadel, den är lätt och smidig och jag känner att jag får bra balans i den. Haha, har inte så god balans i hoppsadel eftersom jag rider dressyr, jaja du vet hur är det är ;)+ att den passat på alla min ponnier. Idag har 29an den, och den ligger super på henne med.

Desutom är den inte så dyr som ny, + att det är bra andrahands värde på den.

Se om du kan hitta en sån, för jag har iallafall vart jätte nöjd!

Hälsa hem, saknar dig!! puss.

2011-12-27 | 17:56:22
Blogg/Hemsida: http://www.lasttime.devote.se
charlotte Skriver:

Har du haft Stefan från ärla ute någon gång? han har visserligen alltid åsikter om hur man ska rida osv men det är inget man behöver ta til sig, han är sadelutprovare och har mycket jätte bra sadlar, ligger sadeln lite sådär så stoppar han om den! Jag hade honom ute här förra året och fick då min sjukt sköna sadel som man kan byta bom på hur lätt som helst ( altså kan jag använda den på i princip alla hästar jag rider). Han var lite dyr då jag köpte en helt ny sadel men han har säkert begagnade också!

2011-12-29 | 08:35:59
Blogg/Hemsida: http://charlottegothberg.blogg.se/
charlotte Skriver:

annars är MN sadlarna helt fantastiska!

2011-12-29 | 08:38:22
Blogg/Hemsida: http://charlottegothberg.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0