Två är starkare än en!

Att vara två i stallet är så bra! Man kan dela och hjälpa varandra för att underlätta! Om alla tänker "hästarna går först" så går allt sp smidigt. Men för att kunna vars två så är det viktigt att man pratar om vad vi tycker är viktigast.

Jag och Elin har dessa "regler"
1. Alla boxar ska vara mockade när hästarna kommer in och fodret ska ligga klart inne.
2. Allas hästar ben ska vara spolade och rena.
3. Hästarna ska stå med rätt täcke inne.
4. Jag har hand om att spån och hö finns hemma. Elin veterinär och Hovslagare.
5. Planering är à och o.

Vi tillsammans klarar av vintern plättlätt ihop.
Idag när jag joggade Oj Oj kände jag direkt att han satt fas lite i vänster. Genast hoppar Elin upp och jag tar hand om E-type. Elin rider en stund och när hon är nöjd hoppat jag upp, han gick super! Vi är bra på olika saker helt enkelt. Alla har för och nackdelar, man måste bara våga ta hjälp. Det är starkt inte fegt!



2 Kommentarer till "Två är starkare än en!"

sofie Skriver:

Hej! älskar din blogg och dessa inlägg är jätte roliga du kanske kunde lägga ut lite om foderstarter kanske eller lite mer tränings tips eller en vanlig dag i stallet :) lite tips bara. Du är verkligen jätte duktig med dina hästar och allt som du skriver om fortsätt så! :)

2011-12-20 | 22:02:14
Gabriella - Montéryttare Skriver:

Vilken härlig inställning du har :)

2011-12-20 | 22:05:38
Blogg/Hemsida: http://montebloggen.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0