Skola, skola och ännu mer skola!

Hejsan allihopa :D

Kom hem sent idag. Vi slutar 16.20 och bussen går kl 5. så jag är inte hemma för än 20 i 6. men så är det ;)
Mamma och Chip mötte mig vid bussen, Chip är en av våra två hundar ;)

Chema: 

Först hade vi Engelska, inte min favirot om man säger så. Men det är jätte viktigt att kunna. Du kan ske inte tycker det nu men när du blir äldre kommer du vilja prata flyttande Engelska ;P

Sen var det SO som stod på tur, jag tycker att det är ganska kul med so. Vi har en jätte bra lärare och jag och Linnea Swärd håller på med ett arbete om Lag och Rätt, så på torsdag ska vi interjuva en polis. Stig-ove Uddin heter han om någon ville veta ;D

Matte... Ja idag gick det bra, är på sista kapitlet nu, YESS!!! Haha men ja det är ganska kul iallafall. Är inte sämst på det ;)

Lunch!

Fysik, fattttaaarr inget. Fysik är jätte svårt, jag fattar inte varför man ska kunna allt om... ja det nu fysik handlar om :s Men idag var det kul för vårann lärare är lite rolig ;)

Historia, Ja inte så mycket att säga om det. Vi håller på med ett arbete om Romarriket. Började idag, så jag är ingen expert än ;D Haha

Bild, Har en ny lärare. Malin heter hon. Ja några i klassen kan ju inte vara stilllaaa. Så dom hörs och syns typ hela tiden.

Sist men inte minst, Musik eller nej vi hade orkester. Jag går ju i en musikklass. Vi har ca 250 minuter musik i veckan. + en massa roliga konserter! :D


Ja det var min dag i skolan. Har inte ridit någon häst idag, för maten var klar när jag kom hem. Sen var det för mörkt. Vi har ju lampor på ridbanan, men där kan man inte rida där för det är en ishockybana :(










Lina Dolk


2 Kommentarer till "Skola, skola och ännu mer skola!"

Felicia Skriver:

Vore grymt snällt om du kunde fråga några frågor i frågestunden! Har inte fått så många och då är det ju pinsamt att svara :P Länk:

http://dressyrgalna.blogg.se/2011/january/fragestund-nu-ja.html#comment

2011-01-20 | 19:52:08
Blogg/Hemsida: http://dressyrgalna.blogg.se/
Lina till felicia! Skriver:

Haha klart jag kan ;D

2011-01-25 | 19:06:52





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0