Att tänka på när det är sommar!

Hej på er!

Har nu suttit vid datan ett tag :)

Men jag har även varit ute i stallet och tagit ut Kilian och Ove, mocka och sen in med de andra tre ;)
Kilian hade tappat sin flugghuvai hage´n så jag gick och letade efter den i en kvart också ;) Haha knasponny! ;)
Jag lekte lite med dom också :) Kilian var jätte pigg idag, han galopperade efter mig hela tiden och när jag släppte ut honom så fick han ett glädjerus ;)

Vattnde även mammas alla ute blommor, hon har ju inte varit hemma sen i torsdags. Hon är kvar i sommarstugan :) bar även ner en bunk med vatten till Ove och Kilian ;P

_____________________________________________________________________________________________


OBS!!

Tänkte ge lite tips som man måste tänka på under sommarvärmen ;)

* Se alltid till att hästarna har fri tillgång till vatten + miniraler.

* Ha flughuvor / flyway så att de slipper ha massa fluggor i ögonen.

* Fluggmedel är jätte bra, skyddar även mot mygg, knott och blomsar.

* Vi har även nättäcken på Oj Oj och E-type för att de är så känsliga.

*  Se även till att de inte blir för tjocka. Ett tips är att känna på hästens hovar, om det är lite varmt så är det ett täcket på att den är för tjock.



Tummen upp för flugghuvor :D



Lina Dolk



0 Kommentarer till "Att tänka på när det är sommar!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0