Finalen div 3

Gårdagen i ord, bilder kommer senare då jag har fel dator just nu =)

Casanova rids inte fram så länge, utan endast 25 min med skritten. Detta är för att han inte orkar ännu och vi inte har den energin som krävs. Igår var han superfin på framridningen, han var glad, framåt och väldigt lätt i handen. Hade en bra känsla när jag skulle gå in banan. Väl på banan var han väldigt stadig genom hela ritten, men vi tappade lite energi så båda trav och galoppökningen blev lite loja. Men jag hade en bra känsla när jag hoppa av. 

Planen nu är att träna många program hemma med honom, samt att bygga upp konditionen mer. Träna längre och mer runder på galoppbanan :D



Börjar även vara folk som är intresserade av honom, så jag och Elin måste prata igenom om när vi tänker släppa honom vidare. Vi tänkte sälja honom förra året, meeen han är svår att sälja, för vi vill ha honom kvar =)  Han kommer  iallafall göra en ny ryttare väldigt glad och han är otrolig. Jag tror och hoppas med rätt träning att han kommer gå långt.





1 Kommentarer till "Finalen div 3"

Anonym Skriver:

Stackars er som måste sälja! Men han är verkligen en super ponny! Han kommer gå långt! Tänk då att det var din förtjänst, för det är det! :)

2011-06-19 | 11:55:38





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0