Bortskämd

Fick en kommentar om att jag är bortskämd. Och det kan jag svara dig, det är jag inte! Jag jobbar hårt för att kunna ha tre hästar, jag väljer bort andra saker såsom att kunna vara med kompisar ofta eller fotboll som jag spelade förrut.

Jag och Elin sliter hårt för att ha hästarna och det är vårt val. Och jag jobbar extra för att kunna köpa den utrustningen jag vill ha, men självklart bidrar mamma& pappa med pengar då det vore omöjligt för mig att köpa allt. Däremot är jag lyckligt lottad som har stall på tomten samt hästintresserad syster och mamma.

Men bortskämd det är jag inte!



7 Kommentarer till "Bortskämd"

Frida Skriver:

Hej!

Efter mycket fnderande har jag nog löst hur bloggen inte ska visas två gånger på kommentarssidan!

Tror att d klistrat in den två gånger så antingen kollar du var den börjar och raderar det när det kommer en andra gång i Design->kodmall->inläggssida annars raderar du allt i den och klistrar in mitt mail med ämnet inläggssida!



Sedan är det så att jag nu i dagarna tagit tag i det där med bloggande igen och skulle bil mycket glad om du kunde uppmärksamma det här ioch med designen:)

Kram Frida!

2011-11-01 | 15:05:53
Blogg/Hemsida: http://fridaax.blogg.se/
Sannah Skriver:

När du köper nya tyglar, klipper du bort "vingarna" (vet inte vad de heter..) som sitter på tyglarna? vad är dom egentligen till för?

2011-11-01 | 15:56:13
Anonym Skriver:

du får en häst för flera tusen?

en tävlings kavaj för några tusen kronor..



2011-11-01 | 16:19:33
Sara Skriver:

Fina bilder! :)

2011-11-01 | 16:51:01
Blogg/Hemsida: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Katrine Skriver:

Tror nog att man kan kalla alla oss som har hästar lite bortskämda, det är mycket pengar det handlar om och för många av oss spelar föräldrarna stor roll.

Jag skulle nog kalla mig själv bortskämd, min föräldrar lägger ner massa pengar på mig varje månad samtidigt som dom ställer upp och kör runt till träningar, tävlingar, vetrinärbesök m.m. för att jag ska kunna hålla på med det jag älskar. Jag försöker bidra så gott jag kan med det jag har, men jämfört med många andra så är jag bortskämd.



För mig är det viktiga attityden, är man inte bortskämd i attityden så gör det enorm skillnad. Vissa går ju runt och skryter, väljer sina kompisar efter pengar, ser allt det man får som en självklarhet m.m. Det kallar jag bortskämd.

Tycker du verkar som en jättebra person som alltid sätter sina ponnier i första hand, samtidigt så verkar du väldigt glad för allt du har.

Men vi är nog lite bortskämda allihopa haha! :P



Måste passa på att säga att du är en grymt duktig ryttare, har sett dig på några tävlingar och du rider så himla mjukt! :D

2011-11-02 | 13:56:16
Blogg/Hemsida: http://ponnyprinzarna.se
Lisa - dressyrfocus Skriver:

Riktigt fina ponnys! Och ni är riktigt fina tillsammans :)

2011-11-02 | 17:33:34
Blogg/Hemsida: http://dressyrfocus.blogg.se/
Sara XD Skriver:

Jag kan ju inte säga att du är bortskämd (jag som känner dig)(hoppas du kommer ihåg vem jag e xd)

du är skit snäll och rolig. Och du måste verkliga jobba för de du vill ha!! Och visst kanske får saker men de bryr man sig inte om när man lär känna dig! då du är en snäll och glad person XD



saknar dig!

2011-11-15 | 21:40:27
Blogg/Hemsida: http://vikommer.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0