Nosludd

Klara skrev detta: jag köpte också en sån lädergrimma men min kostade bara 185 ;)
jag köpte min på börjes men jag köpte bara nosludd , borde jag ha nackludd också ? ;)

Hej Klara!
Åh då hittade du ett bättre pris ;)
Jag använder både nack och nosludd för att jag tycker det är snyggast.
Men har även anledningar till det, som jag har med allt jag gör/har.

1.Det skyddar grimman
2.Hästarna får inte skav av grimman
3. Och att väldigt många hästar är känsliga i nacken, det är därför man klipper mannen uppe på nacken för att inte mannen ska ligga trasligt och ge ett tryck under tränset/grimman. Många använder ju även "paddar" vid nacken när de rider för att minska trycket eller så har de fårskinn där. Men det har inte jag.
4. Mycket snyggt ;)

Så svar på din fråga, ja det tycker jag ;)
image description


1 Kommentarer till "Nosludd"

ella Skriver:

hahaa tror att du skrev fel namn för det var jag (ella) som frga/skrev det men okej taack så mycket :DD

2011-11-30 | 15:29:37





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0