Onsdag!

Jaha idag gör vi ett nytt försök, tydligen så blev det miss med hovslagaren, han skulle komma idag och inte igår som vi trodde. Men ingen större skada skedd, vår Hovslagare Johan kan sko Casanova och Ove själv bara de är inne och torra/ rena om bena.

Är era hästar snälla att sko?

Alla våra är väldigt snälla, dock kan det vara lite jobbigt för hovslagaren Ida att sko E-type på sommaren då han är väldigt irriterad på insekter och får panik om bromsarna kommer. Men det löser vi med flugtäcke och ordentligt med flugmedel :)

Att vi har två Hovslagare ser vi bara som en fördel, vi har de på olika perioder då kan de slå på tappskor om någon av den andres hästar att slängt av sig en sko.

En nyfiken fråga, vad får ni betala för helskoning eller halvskoning? Vet att det kan skilja ganska mycket.



2 Kommentarer till "Onsdag!"

Johanna Skriver:

Det ligger runt 1200:- när jag skor min häst, och det är en helt vanlig helskoning utan något extra. Min hovslagare är dock väldigt noga och det tar nästan 2 timmar :) Hur mycket får du betala?

2011-11-23 | 14:06:23
Blogg/Hemsida: http://johannavangen.blogg.se/bildblogg
jenifer Skriver:

betalar 700 för verkning + halvskoning på båda mina :) 1400 för båda alltså.

2011-11-23 | 16:20:12





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0