Sitsen

Bra att ni kommenterar, då lovar jag ge er svar på allt också =)

Kommentar: Eftersom du är så duktig inom dressyr, skulle du inte kunna tänka dig att då och då börja skriva om olika bra övningar. Alltså verkligen skriva varenda liten hjälp som ska användas o vart? Ibland behöver man höra lite grejer från början även om man liksom ändå kan det :) förstår dock om du inte orkar! Jätte intressant o bra blogg!

Svar: Tack vad snällt att du tycker det!  :D

Kan börja med sitsen, jag har fått jobbat väldigt mycket med min sits även fast jag sitter väldigt bra, rakt och snyggt och får alltid bra kritik på tävling (7-8 POÄNG) så får jag ALLTID höra att jag måste vara mer aktiv i min ridning av mina tränare!
Jag har börjat tänka och förstå det hela mycket mer nu på senaste tiden. Och helt plötsligt går hästarna betydligt bättre. Att sitta stila och snyggt ska man, men samtidigt måste du våga RIDA för att få ut max i varje rörelse.
I en travökning kan jag bara inte släppa iväg OJ OJ, utan jag måste först och främst samla ihop honom ordnetligt i hörnpasseringen, höja formen så han inte dyker och våga göra halvhalter i ökningen, annars rinner det bara iväg.
Sedan gäller det att tänka på nyanserna, jag kan inte öka max men sedan inte ta honom åter , utan två meter innan minskar jag ner och visar en fin övergång till samlad trav.

Bra tips?

image descriptionimage description



1 Kommentarer till "Sitsen"

Anonym Skriver:

Jätte bra det var precis såhär jag menade :) du får hemskt gärna fortsätta med sånna inlägg lite då och då iaf:)

2011-10-20 | 15:10:48





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0