Svar från frågestunden

Frågor från Jessica
1. Hur lägger Du upp din dag efter skolan för att hinna med alla hästarna och läxorna?
Svar: Jag försöker göra så mycket läxor som möjligt i skolan, annars läser jag på bussen. Är oftast inne i stallet vid 19 tiden så jag har tid även på kvällen. Gäller bara att planera och att hela tiden ligga med ordentligt i skolan.

2. Vad är ditt motto?
Svar: Det måste få bli dåligt för att bli bra!

3. Vilken är din "favorit-dressyr övning"? Alltså har du någon speciell rörelse eller övning som du ofta gör under ridpassen och som du tycker mycket om eller som du tycker är bra? Hoppas du förstod den sista frågan ;)
Svar: Den bästa rörselsen är galopp och travökningar på OJ OJ, det känns som att man flyger fram samt att jag alltid (nästan) får bra kritik på de när jag tävlar. Men däremot tränar jag inte så mycket på det då vi kan det så pass bra, vi tränar mer på det vi är sämre på. Halter och skrittpirutter är vi dåliga på.

Frågor från Maja

Hej Lina!
Grym blogg! Nu till frågorna:

1.Due väl 14? Isf varför får du tävla Ove då?
Svar: Ja ajg är 14, fyllde i september. Man får tävla b-ponny när man är 14 i dressyren, men bara till 13 ålder i hopnning. Så därför får jag göra det =)

2.Kan du visa din bästa/finaste outfit när du rider?
Svar: Absolut!
3.Vad är det pinsammaste som hänt på tävling?
Svar: Det är nog att man glömmer vägen. Man bör kunna programmen när man vet om de innan ;) Annars lär man av sina misstag!

4.Var du sjuuukt nervös inför SM?
Svar: JA! Haha det var jag. Dels för att det hade gått lite sämre än normalt på träningen de sista veckorna men samtidigt är det läskigt då det just är ett SM :p

5.Hur är dina hästar att rida?
Svar: OJ OJ- Alltid mycket power, Casanova- smidig och glad OVE- Vill alltid lära sig nya saker!

6.Vilka stövlar har du? Hur mycket kostade dom och vart köpte du dom? Bild?
Svar: Köpte dom i Eskisltuna på Bidermans (heter det så?) Märke: Köning tror det kostade runt 3-4000 kr
image description
Mycket frågor! Men due är en stor insperationskälla! :D <3
K R A M ! :D
Tack! Kul att du tycker det=) KRAM!

Fråga från Clara
Hej lina:D skulle du kunna skriva lite mera om ditt privat liva och så och inte så mycket om hästarna?????;) annars en jätte fin och intressant blogg att läsa;)

Svar: Det gör jag ju, hästarna är mitt privataliv , det bästa och finaste jag har! Men förstår vad du tänker, och visst ibland kan jag skriva lite mer "utanför stallet"

Frågor från Celiné
Vart kommer din kavaj ifrån, (affär inte märke)? :)
Svar: Den är beställd från SPOOKS hemsida, www.spooks.se



Lindar du med eller utan paddar?
Svar: Lindar ibaland utan, men alltid bäst med paddar som ger ett bättre stöd!
Dina favorit lindor?
Svar: Mias! Lätta och snygga, finns i alla möjliga färger.

Ditt favorit schabrak?
Svar: Har inget favoritmärke utan jag har schabrak från olika märken=)
Ditt bästa tävlingsminne.
Svar: Måste nog vara min första tävling med OJ OJ. Det var i Januari förra året, hade bara haft honom i 1 månad. Skulle starta en LA:P1. Jag var så nervös att jag knappt kunde rida. När Elin och Jullan hämtade protokollet lurade de mig att det gick dåligt, så jag börja gråta, haha men red bra och fick 69% och vann klassen. Då började jag gråta för det istället!! =)



1. Är du mallig för att du har tävlat SM två gånger?
Svar: Absolut inte, bara väldigt glad och otroligt tacksam för mina hästar =)



2. Hur ofta tränar du för tränare?
Svar: Tränar för Elin nästan ständigt, men tränare för Camilla Toll och Emelie Brolin också det blir cirka 1 gång i veckan, ibaland mer innan tävling sedan blir det lite längre uppehåll, beror på hur bra det går hemma. samt Sara Li hoppning med Casanova 1 gång i veckan.

3. Vad kostade OJ OJ?
Svar; Vet inte och vill inte veta. Pappa som betalade honom, men pengarna som Casanova säljs för ska självklart pappa ha direkt! ;)




Hoppas ni blev nöjda med svaren, de frågorna som kom i den frågestunden som jag skulle svara i videoinlägg kommer senare. Dock funkar inte den att lägga upp!




2 Kommentarer till "Svar från frågestunden"

kajsa Skriver:

riktigt fina hästar i din header :D

2011-10-12 | 21:16:32
Blogg/Hemsida: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Linn Ingvarsson Skriver:

Hej, jag är lite slarvig med att läsa mejlen hehe. Men i morgon kommer annonsen upp i bloggen (: Han är kanonfin!

2011-10-12 | 22:08:11
Blogg/Hemsida: http://dressyrmupparna.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0