Stallrutiner

Jag och Elin hjälper alltid varandra med stallet och hästarna. Det är inte ett dugg uppdelat så att båda gör lika mycket.Tillsammans blir allting så mycket bättre =)
Ibalnd så rider jag E-type åt Elin, oftast ut i skogen eller longerar när hon inte kan. Och ibland rider hon någon av mina när jag är borta.

Elin tar oftast stallet alla vardagar och Jag tar på helgerna. Mamma brukar ta stallet cirka 1 gång i veckan.
Det beror helt på vem som slutar tidigast. Elin jobbar även mycket kväll så då rider hon och tar stallet på förmiddagen innan hon åker och jobbar.

Mamma är oftast den som morgonfodrar (annars jag) Elin bor ju inte hemma, så det är bara för oss att springa utanför dörren.
Jag tar nästan alltid ut hästarna, kan ta alla fyra samtidigt så det går smidigt =)

Elin är den som bokar hovslagare och hämtar foder.
Jag är den som säger till pappa om att fylla på med hö och halm
Mamma den som ser till att underlaget på ridbanan är bra.

TEAMWORK SLÅR ALLT =)






0 Kommentarer till "Stallrutiner"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0