Svar

Svar på frågestunden :D

Fråga: Vad heter du i mellannamn? :)

Svar: Lina Gun Louise Dolk

Fråga: Hej!
Var bor du,det verkar vara mycket snö å regn:)
Vad är det jobbigaste med att ha häst?
Svar: Haha jag just nu är det riktigt risigt väger. Bor i Sparreholm, mellan Nyköping och Eskilstuna. Jobbigaste är nog att alltid känna att man hinner med allt, såsom borsta ordentligt, rida alla tre, städat stall det är så mycket man vill men så lite tid ibland efter skolan. Men allt går =)

Fråga:
Hur länge brukar du rida dina hästar per gång? Och hur länge brukar du longera? Då du longerar, har du alltid ponnyerna inspända då? :D Tacksam för svar! :)
Svar: Rider aldrig efter klockan, utan rider tills jag fått igenom det jag ville. Men sitter aldrig och rider över 1 timme hårt dressyrpass, det sliter bara. Longerar brukar jag göra runt 15-20 min, och de är alltid inspända för att jobba rätt med kroppen. =)

Fråga: SNÄLLA SVARA PÅ FRÅGORNA I EN VIDIOBLOGG.
1. går du på några andra sporter?
2. har du alltid haft ett eget stall, hur kommer sig det att ni byggde det?
3. Känner du Ebba Widell, Jag känner henne hehe..
4. Lindar du alltid?
5. Kan du inte visa ditt rum/hus. Tack och bock. <3

Svar: Får svara nästa gång i ett videoinlägg =)
1. Jag jag tränar innebandy just nu!
2. Alltid haft eget stall, har äldre systrar som fick våra föräldrar till det, så jag glider med ;)
3. Ja jag känner Ebba, vi har tävlat mot varandra en hel del.
4. Nej jag rider även med skydd också, beror på hur hårt de ska gå, och vad de ska göra.
5. Det ska jag ordna! =)

Fråga: Skulle du kunna vara vän med en bloggläsare? :D
Svar: Ja om vi träffades i verkligheten, men man kan även ha en vänskap över internet genom att skriva till varandra, men det är inte samma sak =)

Fråga: Brukar du rida barbacka ofta? :)
Svar: Nej, borde göra det mer för att träna upp balansen. Mysigt ibland när man rider ut!

Fråga: Hur utbildad var OJ OJ när du fick honom? :)
Svar: Fullt utbildad, han kan allt. Men är riktigt svår att rida tekniskt sett, så han är en läromästare som verkligen sätter mig på prov, han gör inte mycket gratis men när man kommer på hur man ska göra så går det som en dans!

Fråga: This or that, allt om hästarna;

Svar:c
/b ponny
hööks/horze skydd
träning hingst/vallack/sto
ung/utbildad häst (Kan ej välja)
ponny pigg/lugn
 morot/bröd
 ute/inne SM ridhus
ridplan/ ridbana
terräng fälttävlan/hoppning
 Ponnyakuten1/Ponnyakuten2/Ponnyakuten3? Tack! :)<3

Fråga:
Tjänar du pengar på din blogg? Hur många besökare har du per dag? :)

Svar: Nej det gör jag inte, har över 400 unika varje dag. Så gillar du min blogg länka den gärna!

Fråga: Har du eller dina hästar råkat ut för någon allvarlig skada eller hälta någon gång eller har alla hållt sig i skinnet? :)
Svar: Nej som tur är, pepparpeppartaiträ

Fråga: Hejsan, här kommer lite frågor jag har samlat på mig! 1. Är du bra vän med Juliette? 2. Vet du vilka från Ponnyakuten1 som helt slutat rida/bytt hästar? Isåfall vilka och vilka hästar har de nu ifall de inte slutat helt? 3. Har du tips på bra övningar för ponnyer som har svårt att få med sig bakbenen då man rider? Eller snarare tips hur ryttaren skall göra ;) 4. När skall du tävla nästa gång och var? 5. Hur gammal är Ove? Han är superfin!
Tacksam för svar på frågorna, du har en jätteinspirerande och bra blogg! :D

Svar:
1 Ja det är jag =)
2 Nej tyvärr faktiskt ingen koll.
3 Övergångar för att de ska sätta under sig bakbena samt rida över bommar!
4 Eskilstuna, nationellt med OJ OJ 1 Maj
5 Ove är 5 år! Han är häftig! =)
Tack snälla!

Fråga: Hej Lina! Jag har typ aldrig tävlat förut (eller jo någon gång då jag var liten och red på ridskola), har inte haft "tillgång" till det, men nu har jag en d ponny som jag skulle vilja starta i dressyr. Hon är väldigt duktig och har tävlat mycket dressyr även i de större klasserna då hon var i Sverige, nu är hon i Finland och hos sina förra ägare hoppade dom mycket med henne, nu är hon hos mej, och jag skulle vilja börja tävla dressyr. Vad rekommenderar du att jag skall tänka på, och vilka klasser tycker du jag borde börja med? Jag är 15 år och har ridit hela mitt liv men som sagt aldrig tävlat men dock tränar jag regelbunder för tränare och det har jag alltid gjort! :D

Svar: Bästa sättet är att rådfråga din tränare vilken klass hon/han tycker ni ska börja med. Men jag burkar alltid tänka att jag börjar lågt för att sedan kunna klättra uppåt i klasserna än att behöva ta ett steg ned. Lycka till på din tävling, skriv gärna hur det gick!

Fråga: Jag ska börja tävla med min 5-åriga D-ponny.. Han har aldrig startat någon dressyrtävling förut. Så jag frågar dig, vilken program passar när man ska debutera? Tack för en bra blogg
Svar: Se svar över =) Lycka till!

Fråga: du är ju dressyrryttare i grund och botten, men du hopptränar ju ändå (vilket är riktigt bra tycker jag). är du höjdrädd, eller tycker du bara det är kul? hur högt har du hoppat, och har du tänkt tävla ponnysarna lite i hoppning ibland?när du rider ut, brukar du jobba med form och sånt då också, eller låter du hästarna gå i den form de vill?kan du inte skriva en favoritövning i dressyren? :)
Svar: Ja jag hoppar för att variera min tränng för hästarna, då får man glada och hästar som håller =) Jag tycker bara det är kul, men behöver verkligen få in tekniken hehe. Hoppat 115 med OJ OJ, inte så dåligt för att vara en dressyrtönt va? ;) Jag har tävlat Casanova en gång, felfri! Han ska ut och tävla i år med, letar klasser för fullt som inte krockar med dressytävlingarna. När jag rider ut jobbar jag hästarna i en låg och rund form, de jobbar bra med ryggen då även om jag "bara" rider ut. Jag gillar alla galoppövningar! =)

Fråga: Hej Lina! Är själv e. Tävlings fantast! Ibland så kan det kännas att man bara rider runt utan att få något gjort på träning vad brukar du träna inför tävling och när du trimmar!
Sedan undrar jag hur du brukar styla dina hästar i vardagen och inför tävling! Några speciella produkter/saker??
Kramar Ella / tack för en bra blogg


Svar: Jag rider igenom programet och sedan tränar jag delar ur det som jag gjorde sämre. Rider aldrig om programet flera gånger, dumt att slita ut hästen på det man kan, bättre att lägga energin på det vi behöver träna upp. Det kommer inlägg om min styling på hästarna inför tävling i ett eget inlägg! =)

TACK för alla frågor, hoppas ni är nöjda med svaren. Annars kan jag utveckla dom om ni vill. Kul att så många gillar min blogg <3





1 Kommentarer till "Svar"

Anonym Skriver:

Bra svar! Tack! :D

2012-04-22 | 21:52:14





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0