Dyr sport

Har fått frågan hur jag har råd att tävla tre hästar och lite om hur dyra mina hästar är.
 
Till saken är att jag tränar regelbundet med OJ OJ för Emelie, mellan 1-2 pass i veckan, just nu har han vila så nu blir det inga träningar på kanske tre veckor. Men annars tränar jag inte de andra regelbundet, jag är med på hopptränning 1-2 gånger i månaden nu på sommaren annars hjälper jag och Elin varandra. Vi är tränare åt varandra, hårda tränare ;)
 
Sedan har vi ju inte utgift på stallhyra eftersom vi har eget stall (underbart!) och pappa är bonde och därför har vi "gratis" hö och halm.
 
Men det går inte komma undan att det är en dyr sport, speciellt när man ska iväg på meeting och det är boxplatser till ibland två hästar, cirka 1000 kr per/box samt boende åt oss. Det har ju gått bra för mig detta år och då får man anmälningsavgiften åter när man blir placerad, riktigt bra för då kan man anmäla igen till nästa 
Sålänge jag tar hand om mina hästar och sköter allting runt om så tillåter mina föräldrar mig att hålla på med denna sport, men om jag skulle missköta mig så skulle de inte göra det. Nu älskar jag mina hästar och jag älskar att tävla så våra hästar har det riktigt bra, med eget stall så kan man anpassa sig efter sina egna behov och då får man det som man vill ha det =) 
 
Var dina ponnyer dyra när du köpte dem eller köpte du dem billigt ? Tex köpte du dem som unghästar ? Kan du inte berätta hur det gick till när du köpte dem och hur dem var och vad du fastnade för ? :D typ visa bilder då och nu :D
 
En utbildad Fei ponny kostar och såklart var OJ OJ dyr, han har allt man söker för att bli bäst i Sverige enligt mig. Han köptes ifrån Norge och jag fastnade direkt närjag började jogga honom, provred honom endast 1 gång och sedan var det klart =) Min prins!
 
Casanova- egen uppföddning, Vi hade en ponny som hette Comparettia, vi har taigt två föl på henne, Caramelle och Casanova. Så han var ju "gratis" endast betäckning som kostade. Caramelle tävlade Elin och sålde honom sedan när hon fyllde 18, och köpte då E-type.
 
Sir Owein köpte Elin (hennes häst) när han hade gått 3års testet, alltså kunde han inte så mycket så därför var han inte så dyr. Elin fastnade direkt när hon såg filmen. Han är alltså köpt via en film, en liten chansing men som har gått väldigt bra =)
 
 
Och ja, jag är evigt tacksam att jag kan hålla på med allt jag gör. <3
 


2 Kommentarer till "Dyr sport"

Anonym Skriver:

Var dina ponnyer dyra när du köpte dem eller köpte du dem billigt ? Tex köpte du dem som unghästar ? Kan du inte berätta hur det gick till när du köpte dem och hur dem var och vad du fastnade för ? :D typ visa bilder då och nu :D

Svar: svarade vidare i inlägget, kan komma med bilder sedan, bra tips! =)
Lina Dolk

2012-08-14 | 09:44:02
Anonym Skriver:

Kan inte du göra mera videobloggar och ge mer tips, sånt är jätte kul :)

Svar: det ska jag ordna! tack för tipset!
Lina Dolk

2012-08-14 | 11:38:35





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0