Kvalt och om SM

Fick frågan om vart SM går, och det är Föreningen för Equality riders som har Sm för ponny i dressyren:  http://www5.idrottonline.se/ForeningenforEqualityriders-Ridsport/
 
Jag har aldrig varit där så det ska bli kul, hoppas på bra baor med bra underlag, VIKTIGAST av allt.
Startlista och vilka som är kvalade finner ni här: http://online.equipe.com/sv/competitions/4749
 
Jag har kvalat in som 6e bästa c-ponny på en snitt på 69,9% Man kvlar med sina två bästa ritter i Fei Mästerskap och Fei Lagtävlan och delar på procenten man fått där. För att överhuvudtaget kvala måste man ha ridit på 64% på nationell nivå.
 
B-ponnierna är 15 st
C-ponnierna 25 st
D-ponnierna 40 st
 
Om jag ska tippa på tre i varje kategorie så tror jag på följande lite extra:
B-  Elin Mattson på Monty & Klara Svanberg på Findus & Emma Lindén på Stenbråsen Ante.
C-   Alicia på PaoloPan   & Emma på Montana & Nathalie på Milady G
D- Miranda på Bångens Valentine & Amanda Svanberg på Top Karetio & Isabella på Magic golden boy
 
Mina tippningar men på ett SM kan allting hända och nerver spelar in ordentligt i ett mästerskap! Det finns grymma ryttare och hästar på plats så bra ritter kommer vi garanterat visa upp vi som har kvalat. Peppar peppar ta i trä :P
 
 
 


4 Kommentarer till "Kvalt och om SM"

Irma Skriver:

Hur tror du att det kommer gå för Märtha Nilsson??

Svar: Jag hoppas det går bra för dom!
Lina Dolk

2012-08-07 | 15:35:37
Alva Skriver:

Jag har hört att underlaget ska vara toppen! Utan vattenpölar och mjukt och sviktande. Men det är bara vad jag har hört ;). Ska bli spännande!

Svar: vad bra att höra, underlaget är viktigaste av allt! =)
Lina Dolk

2012-08-07 | 17:30:43
Blogg/Hemsida: http://livelysunflower.blogg.se
Mollie Skriver:

Tror du glömde dig själv på c-ponnyerna ;)

Svar: vem vet ;) men inte bland medaljerna detta år, hoppas på nästa!
Lina Dolk

2012-08-07 | 18:07:11
Pernilla Skriver:

Åh jag tror och hoppas på DIG Lina :) Dig och Ojoj - är en bra kombination som jag tror på :)
Fast lite hejjar jag också på Nathalie - hon förtjänar en medalj sitt sista år :)

Svar: haha ja jag hejar på mig själv med, får se hur långt det räcker. Ja det vore väldigt kul för Nathalie om lyckades!
Lina Dolk

2012-08-08 | 14:03:37
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0