Utvärdering SM helg ritterna

Fredag: OJ OJ var inte helt framför skänkeln på framridningen, vilket gjorde att jag och Elin snabbt bestämde oss för att lägga ner han lite ifrån tävlingsformen och säkra på en jämn och fin ritt utan att han skulle bli sur.Vi gjorde en ritt utan många misstag och fick med oss 67% och en fjärdeplacering!
 
Lördag: Vad ska jag säga, har aldrig haft bättre känsla på banan än då <3 Vi missade halten i ryggningen annars var han sååå fin. Vi belönades med seger och det var klart, a-finalen var säkrad! Målet var fixat och jag började faktiskt gråta av lycka. Det kändes så underbart! Emelie var ju med och hjälpte mig otroligt bra på framridningen. Att det funkade trots att det var första gången hon var med på tävling  var för att jag har tränat regelbundet för Emelie i flera år och jag litar fullt ut på henne och Emelie vet exakt minsta steg där vi är säkra och vad vi behöver jobba med. Har sagt det förr, men Emelie är världens bästa tränare. Bör jag inte skriva här för då börjar väl flera dra i henne, men jag är lugn, hon är MIN! ;) (som jag delar med mig ibland ;) hehe
 
Söndag: FINAL! Och jag skulle ljuga om jag sa att jag var lugn och samlad. När man har fått till så bra ritter och låg så pass bra till så börjar tankarna dra iväg mot medaljerna. Men grejen var att han var ruskigt fin på framridningen, nästan bättre än lördagen. Det kändes verkligen bra när det var min tur att rida in. Och vad sker? Jodå OJ OJ blir rädd för ett plakat som blåser till och jag måste jogga ner han i låg form för att få kontrollen åter. Jag spänner mig för att jag blir stressad och det känner han direkt. Gjorde ett program med bra rörelser men som tyvärr inte var synkade med varandra. Vi fick 4 och 5or i första inridningen, hehe inte bra. Slutade på 65% och det är inte dåligt, men jag hade ju en så bra känsla på framridingen.
 
Efter detta SM ska jag fokusera på att kunna hantera mina nerver och stress om sådant sker igen (att han blir rätt och tar över kontrollen) för det kommer att komma igen, de bästa hästarna har energi de gärna överladdar ibland ;) Vi har höjt vår lägsta nivå otroligt detta år, och jag vågar mig på att säga, nästa år rider jag för medalj!  Får vi bara vara skadefria och vi kan träna som detta år med bra upplägg med Emelie så är vi med.  HAN ÄR MAGISK MIN KILLE <3
 


3 Kommentarer till "Utvärdering SM helg ritterna"

elise Skriver:

Du är så grymt duktig Lina och du och Oj Oj är så sjukt fina tillsammans! Nästa år tar ni det! :D

Svar: tack snälla, jag ska satsa på det om vi håller oss sakdefria! =) kram!
Lina Dolk

2012-08-12 | 23:53:51
Blogg/Hemsida: http://eliisevogniild.blogg.se
Maria Skriver:

Ah, så han blev skraj vid inridningen i finalen... Jag, som bara följde poängen online, funderade på om du ridit in och pekat finger åt c-domaren. Tyckte inte att det verkade som din grej bara :) Ni är så grymt bra ihop, så det är klart att du ska satsa på medalj nästa år!

Svar: hahaha nej det gjorde jag verkligen inte ;) nästa år hoppas vi på det! =)
Lina Dolk

2012-08-13 | 08:05:57
Jonna Skriver:

Stort grattis! Gud vad kul att det gick så bra! :D Jag ska ju börja jobba hos Emelie nu så vi kommer säkert ses igen!

Svar: Du kommer få det superkul hos Emelie =) Då kommer vi ses mycket framöver =)
Lina Dolk

2012-08-13 | 14:03:56
Blogg/Hemsida: http://lillblasen.webblogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0