vad äter våra hästar

Fråga: Kul att det går så bra med Indra. En fråga. Vad käkar dina pollar för kraftfoder+tillskott??? kram tant brun
 
Svar: Superkul med Indra, detta kommer bli bra! =)
 
De äter tre gånger om dagen
 
6.30 Hö, pellets basic oj oj och E-type,  Havre Sir Owein och Casanova
 
(de går i gräshage hela dagen)
 
16.00 Betfor, pellets havre, proffsmineraler och muscel power = super! Det har verkligen hjälpt att bygga bra muskler, så det tror vi på.
 
21.00 Hö, havre och pellets
 
Hö fixar pappa (bonde) och resten köper vi på Maskincenter i Sparreholm http://www.maskincenter.net/
 
 
 
 


6 Kommentarer till "vad äter våra hästar"

Sofia o Ior Skriver:

Ja kör svarthavre på Ior,betfor,mineraler,msm,kli o Multivitamin. Handlar oxå på maskincenter. Fri tillgång på hö,i slowfeeding nät(går o köpa där oxå). håller på att byta ut hel svarthavre till vit krossad havre. För han får ut dem hela i bajset. Tyvärr finns ej svart havre,som krossad. Tycker Maskincenter e toppen o grymt trevliga mot alla;-).Tänkte ha testat muscel power,men tror ej Ior behöver det. Vad tror du???mus Lycka till på sm;-)

Svar: prata med ellen om muscel power, det funkar på alla våra =)
Lina Dolk

2012-08-09 | 15:32:49
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se
Sofia o Ior Skriver:

Just det. Ger electrolyter oxå. Har em maskincenter. Ska ringa Ellen på måndag,så fixar hon säkert hem det. Ior svettas grymt mycket+har varit tät i musklerna över njurarna. Det försvann efter en vecka med electrolyter;-). Älskar din blogg;-) kram tant brun

Svar: ellen fixar allt! =) roligt att du lämnar kommentarer! =) kram!
Lina Dolk

2012-08-09 | 15:52:30
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se
Sofia o Ior Skriver:

Japp. Ellen e bäst;-) uppdater oss nyfikna,hur det går. Kram;-)

Svar: håller med dig =)
Lina Dolk

2012-08-10 | 05:56:06
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se
MaskinCenter Sparreholm Skriver:

Nej nu får jag allt en tår eller två i ögat! Tack snälla vad fint sagt! Kul att ni gillar det jag gör! Jag älskar verkligen djur (och possitiva människor!). Gillar mitt jobb väldig mycket. Då jag ofta träffar glada människor och deras djurframflr allt hundar som följer med till butiken, ganska ofta rullar det in trailer med hästar också...då måste jag ju ut och hälsa på dom. I mitt jobb kan jag hjälpa människorna med smarta tips och bra produkter, foderfrågor mm, då det förhoppningsvis gör att djuren får det lite bättre (ingen av mina kunder missköter sina djur men med bra utrustning slipper man tex: skav och med rätt foder slipper man andra problem) och med bra produkter får även ni/vi som jobbar med djuren lite lättare i vardagen. På så sätt får jag jobba med det bästa jag vet, djuren! fast jag står i en butik! Så en en gång tack snälla för så fina kommentarer. Nu blir jag inspirerad och taggad att komma tillbaka till jobbet efter semester. Laddad med mer tips och bra produkter. / Mvh Ellen Melin MaskinCenter i Sparreholm

Svar: bästa ellen!
Lina Dolk

2012-08-10 | 09:49:07
MaskinCenter Sparreholm Skriver:

(vi håller på att göra om vår hemsida, den Lina skrev www.maskincenter.net är från 1800-talets mitt :) och är därför inte så rolig!... inom kort dyker det upp en ny hemsida. Håll dig uppdaterad via vår sida på Facebook så länge. MaskinCenter i Sparreholm, gå gärna in och gilla! /Ellen :)

Svar: fixa sida och jag länkar direkt =)=)
Lina Dolk

2012-08-10 | 10:12:12
Sofia o Ior Skriver:

Ellen,bara o suga åt dig allt vi säger. Ringer dig i veckan. Du tar ju alltid hem,det vi djur ägare vill ha;-) Lina,så glad när du svarar på kommentarerna du får. Guld värt<3 kram Tant brun

Svar: instämmer!
Lina Dolk

2012-08-13 | 14:46:16
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0