För att bli bra

Kommentar: Hej! Du är en duktig ryttare o tävlar på en hög nivå :) jag undrar om du kunde skriva lite om du tror man blir enbra ryttare o även hur man lyckas komma upp på en så hög nivå? Blev lite flummigt men du fattar nog! Bra blogg!
 
Svar: Hej Emma!
Att kunna bli en bra ryttare handlar om så väldigt mycket saker som ska spela in. För det första måste man verkligen brinna för sitt intresse, denna sport är inte bara att ställa undan fotbollsskorna efter träningen utan det är så mycket tid som måste läggas ner. Man måste förstå för att kunna bli bättre är det oerhört mycket fokus som krävs, det gäller att kunna ta sig själv till nästa steg hela tiden och höja kraven.
 
Utöver all tid på träningarna samt stalltid lägger ner hemma så gör jag även detta:
 
- Tränar för Emelie 1 gång i veckan, inför tävlingar gärna två gånger.
 
- Har en bra tävlingsplanering och tänkt igenom vilka tävlingar man bör åka på, man kan inte tävla varje helg det orkar varken hästen eller jag som ryttare.
 
- Jag läser mycket om ridning och tittar på andra duktiga förebilder
 
- Jag är bra på att ta emot kritik, jag blir aldrig sur,ledsen arg utan jag tar åt mig och försöker göra det bättre
 
- Sätter alltid hästen först i ALLA LÄGEN
 
- Jag äter,sover och tränar utöver ridningen för att kunna lägga den bästa energin på hästen
 
- Tittar på bilder och filmer när jag rider, vad behöver ändras? In med armarna ser ni på mina bilder att jag måste tänka på samt upp med blicken.
 
- Man behöver vara överens med familjen hur satsningen ska gå till. Är alla med på det hela vinner man mycket!
 
Det är mycket som ska spela roll i det hela, men så länge man tycker det är riktigt kul och har viljan att lägga ner tiden så vinner man mycket! :)
 


0 Kommentarer till "För att bli bra"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0