Länktipsen!

Tog faktiskt två st jag tänkte länka, här kommer deras bra tips, men er andras vad bra också nu fick jag några extra att tänka på nu i kylan!
 
Miranda skrev två tips, och skriver i bloggen: http://ponnymirre.blogg.se/
 
 
"1: för att inte frysa använd värme påsar i skorna och handskarna det är riktigt skönt, och så kan man ha ett par tunna fingeravantar under dom chokars handskarna , är man ska sadla och tränas då behöver man inte ta av sig helt på händerna!

2:om man inte ha snö sulor på hästarna kan man smörja hovarna med smör eller olja, för då fastnar det inte!"
 
Funkar det verkligen med olja i hovarna under ett helt ridpass? Isf ska jag pröva det! :)
 
Sedan skrev Alice detta tips som driver bloggen http://systrarnacarlsson.devote.se/ med sin syster Emmy.
(alice till vänster)
 
 
 
"Ett bra tips till ryttaren som inte vill frysa är att man tänker på att ha luft mellan klädesplaggen. Det gör att värmen cirkulerer. Jag och Emmy tipsar om Back on Track-longkallsonger under ridtermobyxor! På överkroppen: en underställströja, fleecetröja, dunväst och sedan jacka! På fötterna är det bästa att bara ha yllestrumpor! Redo att vara i stallet en lång dag! :)"
 
Ja eftersom back on track verkligen värmer hästarna extra så bör i ryttare unna oss det med, ibland tänker vi nog ryttare lite mer på hästarna än oss själva ;)
 


0 Kommentarer till "Länktipsen!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0