- Fråga om E-type TP

Fråga: Hej! Undrar bara vad E-type har gått för klasser och hur utbildad han är? :)

Svar:
Hej Julia!
E-type köpte Elin när han var 4 år ifrån Team Piaff i Skåne. Elin hade E-type på Brolöten  då hon hjälpte till i stallet samt tränare där och Emelie hjälpte  även Elin att utbilda honom. Emelie kvalade in honom till Flasterbo som 5 åring och det var stort för Elin att få honom visade på den stora tävlingen,  sedan red Elin honom som 5 åring i Flyinge. Han tävlar nu Emelie har tävlat honom i en gång i MSV C och de fick 68% . Elin startade honom bara 3 gånger förra året, hon valde att satsa på mig och mina tävlingar och hann därför inte ut med honom på helgerna. Men de red MSV C samt avslutade året med en LA på 69%
 Han har väldigt lätt för de svåra sakerna så som piaff och passage, men att gå en jämn takt på rakt spår är väääldigt svårt tycker han :) Och de svåra sakerna ska han ju inte göra så Elins mål är nu att rida MSV B i år.

Han skadade sig i hagen som 6 åring då han fick in en kvist rakt in i leden. Det blev operation på Strömsholm och man visste inte ens om han skulle kunna gå att rida igen. Men han läkte och Elin gav han lång vila för att skulle få tid på sig. Sedan har han alltid varit klumpig av sig och gjort sig illa på ALLT! Men nu har han växt i sig själv samt mognat genom att förstå att det inte går att gå rakt in i en vägg.
E-type har ju även jag fått äran att tävla, både KM och DM red jag honom, fina killen! Elin har sagt att jag ska få honom som juniorhäst sedan! :)




1 Kommentarer till "- Fråga om E-type TP"

karolina ståhlberg - hästblogg & designare Skriver:

hej jätte fin blogg! följa varann via bloglovin? kram! :D

2012-02-19 | 10:26:27
Blogg/Hemsida: http://karolinastahlbergs.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0