Nattlindor

Fråga: varför har du "nattlindor"? vad e det bra för? :)

Svar:
När OJ OJ har gått ett hårt träningspass lindar jag honom med Back on track paddar. Dessa paddar är gjorda av keramiska partiklar, det gör att när hästens kroppsvärme gör dom varma så utstrålar keramiken en starkare värme åter till hästen. Det gör att det blir varmt och behagligt för hästen så som infraröd strålning typ. Det gör att blodcirkulationen ökar betydligt och är  skadeförebyggande. Vet att hästar som är svullna i bena har fått stor förbättring med dessa paddar.


För bättre information hittar du här: http://www.backontrack.com/se/hem/

Både E-type och OJ OJ har täcken i back on track på natten, de är alltid skönt varma och fryser aldrig. Samt att E-type som hade lite spänningar i ryggen förrut har nu inga alls. MaskinCenter hjälpte oss att beställa hem täckena! Ellen som jobbar på MaskinCenter fixar hem allt man ber om! Jag gillar det, men mina föräldrar tycker nog att jag handlar lite väl mycket saker iblande =)
Super grejer ;)

Pic. OJ OJ på morgonen när han har haft dessa paddar. Har fleecelindor runt om.



3 Kommentarer till "Nattlindor"

Lollo Skriver:

vem betalar allting.eller sparar du studie bidraget? hästar och märken är ju dyra!

2012-02-16 | 21:12:29
Elise Skriver:

varför har du fleece lindor runt back on track lindorna ? det behövs väl egentligen inte? ;)

2012-02-16 | 23:53:21
Blogg/Hemsida: http://eliisevogniild.blogg.se/
sofia Skriver:

Jag har back on track paddar o lindor över efter min polle har hoppatränat,över natten.Täcket oxå från back on track,super för hans rygg..



Hoppas du är nöjd med din gekås påse...;)

2012-02-19 | 12:30:30
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0