Ökningar

Hej! Tråkigt när ökningarna har blivit sämre för er. Men så var det för mig och OJ OJ också, han hade superfina i början. Men sedan tappade jag honom i handen och lät honom "älga" iväg själv och han såg ojämn ut ibland, för att jag inte hjälpte han med balansen. Du kanske ska börja helt ifrån början, göra korta korta ökningar för att sedan ta tillbaka och göra om. Ibland gör jag två ökningar på diagonalen just för att kunna ta tillbaka och ha kontrollen. Stärk hans förtroende och begär bara några små nynser först för att sedan ställa högre krav. Funkar inte de kan det absolut bero på att du behöver kolla hos en kiropraktor. Men börja med att förändra träningen oftast sitter problemet hos oss som ryttare. Lycka till!:)



0 Kommentarer till "Ökningar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0