Detta är jag och mina hästar

Rebecca: kan du skriva ett inlägg om vem du är, vad du har för hästar och mål osv? för oss nya läsare! :)

Svar:
Absolut! Här kommer det!

Jag heter alltså Lina Dolk och är 14 år, går i skolan i Flen där jag går i en musikklass.
Bor i Sparreholm på landet med min familj, vi bor på en stor gård så vi har turen att ha stall och ridbana hemma. Väldigt skönt med nära till hästarna. Har tävlat två SM, ett på bponnyn Lilla Prim och ett på OJ OJ.

Vi har fyra hästar i stallet,
OJ OJ-  Kat C, Köptes för ett år sedan ifrån Norge. Han är en riktig läromästare i de högra klasserna men kräver enormt mycket tekniskridning samt mycket vilja. Har fina gångarter och älskar att tävla. Jag och OJ OJ tävlade SM förra året, vi har flera segrar och placeringar i nationella klasserna. DM guld i år.



Casanova- Kat C, Vår egen uppföddning som är 6 år, han är nu till salu. Jag och Casanova tävlade en massa förra året, han lyckades riktigt bra! Flerar segrar på över 70% i LB och 68% i LA. Han gillar även att hoppa och är startad i två klasser, där han nollade i LC. Ska tävla honom mer i hoppning om han inte säljs innan dess. Målet är att tävla SM även i år och att höja nivån ännu mera.



Sir Owein - Kat B, Fyller i år 5 år. Har haft honom i ett år, han och jag har gjort några få starter redan. Han fick på sin sita tävling en vinst i LB! Är ett lovande ämne för dressyren i kategorie B. Jag kommer försöka kvala honom till ungponnychampionatet i Falkenberg i år. Sean måste han säljas då jag blir för gamal och för lång.

image description

E-Type TP - Är min systers Elins häst. De tävlar MSV ihop. E-type har gått i Falsterbo samt Flyinge för ungahästar. Jag tävlade KM och DM på honom.

image description


1 Kommentarer till "Detta är jag och mina hästar"

Linda Skriver:

Hur gamla är e-type och ojoj ?

2012-01-13 | 12:24:24





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0