Mitt hästliv

Fråga: Kan du inte skriva mer om ditt hästliv? Om vilka hästar du har haft? :)
Svar:
Bra tips!! =)
Jag har ju kunnat haft flera hästar i stallet då vi har eget stall =)

Jag blev uppkastad i sadeln framför Elin och Emma redan som bebis haha sedan har jag varit fast =)

Pic Farabella och hennes dotter. Jag i mitten!


Viggen
Viggen var Elins ponny, han var en b-ponny som köptes ifrån Finntorps Ridskola. Nästan ingen där tyckte om honom mer än Elin då han både sparkade och bets ibland haha. Men Elin och han hittade varandra. När Elin växte ur honom kom han till mig såklart ;) Han fick somna in hemma hos oss då han sedan blev så gamal (27 tror jag) att han inte kunde lägga på hullet längre. Han tog mig överallt i skogen, gärna i låååångsam skritt haha.
(bild kommer)



Farabella
Köptes till mig ifrån en tjej som hete Victoria, som själv hade köpt henne ifrån Brolöten! Fina fina Bella, hon var som en sagoponny! Ni vet supersöt och supersnäll, bästa första ponnyn man kan ha! Man kunde hänga både i mannen och klättra upp på ryggen i hagen utan att hon rörde sig ett enda steg. Tävlade henne en hel del inom dressyren, för hoppa det ville hon då rakt inte! Farabella har också somnat in hemma hos oss.

(DEN GULA)



King CO (Lånades av Brolöten)
Läromästaren King Co fick jag den stora äran att låna ifrån Brolöten. Han lärde mig rida och inte längre åka häst. King Co har tagit SM medaljer och har en enorm gång. Han är nu åter på Brolöten och lär de allra yngsta eleverna rida där. Världens galopp har han! Segrar efter segrar tog han oss till.



Lilla Prim
Prim, den ponnyn tog mig ifrån LB till SM. Han kunde sina grejer ni, samtidigt som han kunde bli världens trotsponny. Haha studsa på stället, stegra, vägra göra som jag vill. Men han hade absolut sina glansdagar, herrejösses han har ju tagit 4 ryttare till SM. Hur många gör det liksom? Teknisk att rida vilket gjorde att det absolut inte gick att "ful" rida. Det var mjuka händer och mycket ben som gällde.



Sedan vet ni ju nu vilka som står i stallet OJ OJ , CASANOVA,SIR OWEIN & E-TYPE TP
Alla hästar jag har haft i stallet har på format mig till den ryttaren jag är idag <3




3 Kommentarer till "Mitt hästliv"

Sofie Skriver:

Kan du inte skriva om din historia m lilla prim? :)

2012-01-08 | 21:57:52
Blogg/Hemsida: http://teamgrevie.blogg.se/
Lisa Skriver:

b-ponny/c-conny ?

skimmel/brun/svart/fux ?

dressyr/hoppning ?

rida inomhus/rida utomhus ?

lat ponny/pigg ponny ?

söt, ponny men okunning o har svårt att lära sig/ful ponny men kunnig o lätt för nya saker ?

Ponny/häst ?

sommar/ vinter?

vår/höst ?

solsemester/skidsemester?

blogg/facebook?



:)

2012-01-09 | 01:09:45
Anna Karlsson Skriver:

Grym du är Lina! Lycka till det här året :) Kram

2012-01-09 | 15:21:04





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0