hela dagen

Puhhh hela dagen har jag varit i stallet! Red som sagt Casanova i morse, han kändes väldigt bra. Han kommer att få vila imorgon för att han är inte van att gå tre dagarstävling mer än förra helgen och då blev han trött sista dagen, så därför vilar han imorgon och får endast promenera när vi kommer fram. OJ OJ red jag på brolöten, och jag måste våga börja lita på honom mer, och slappna av i min ridning, jag är faktiskt nervös inför helgen och det känner han direkt. Så imorgon när jag tränar på Brolöten så ska fokusen ligga på att hitta lugnet igen och slappna av, då går det!
 
Tycker det är bättre att rida hemma innan man åker till meeting för att väl på plats på tävlingen brukar det vara fullt med folk som rider sina hästar och då blir det ingen bra ridning ifrån min sida. Så OJ OJ tränar jag imorgonbitti och sedan får han också promenra när vi kommer ner. Det upplägget gillar jag bäst!
 


0 Kommentarer till "hela dagen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0