kür för första gången

Puhhhu det är inte lätt att rida igenom küren för första gången! Det var faktiskt svårare än jag trodde, men väldigt kul! Måste planera och lyssna till musiken hela tiden och stämma av vart man ligger till. Nu har jag iaf gjort det och nu kan jag titta igenom filmen några gånger och sedan prövar vi igen på tisdag.
 
Det jag måste tänka på är
- Lyssna och lära mig rida efter musiken
- Rakrikta efter volterna
- Tydliga linjer
- Rida och stämma av samtidigt
 
Emelie sa att ibland ser det lite rörigt ut, och det är för att jag inte visar tillräckligt tydligt vad för rörelse jag gör, och domarna har ju inte en susning om vad som sker så därför måste man vara ännu tydligare när man ska rida kür och verkligen rida rätt linjer.
 
Hehe mycket på en gång, men nu kör vi :D Emelie sa att det alltid är kaos första gången man ska rida igenom sin kür så jag stämmer in där ;) OJOJ var duktig och kämpade på. Han blev spolad och avskrittad ordentligt efter det hårda passet eftersom jag var tvungen till att rida igenom det några gånger. Blir även lindad med back on track paddar inatt.
 
Jag körde på orange idag
 


1 Kommentarer till "kür för första gången"

elvira Skriver:

Kan du inte lägga ut film på küren?:D

Svar: svarar i inlägg :P
Lina Dolk

2012-07-22 | 20:23:20





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0