En dag

En vanlig dag när jag är ledig ser stalldagen ut såhär:

6.30 Fodring av hästarna som är inne - E-type OJ OJ Casanova
7.20 ställer Casanova på gången och mockar hans box så att Nido kan komma in. Och Ove men han har egen box, Casanova och nido delar.
Kolalr igenom dom två som varit ute på natten så de är okej sedan får de sitt foder.
7.45 Börjar rida första hästen, oftast Casanova då nido och han delar box.
Rider sedan OJ OJ, Elin rider E.type på morgonen också om hon är ledig.

10.00 Släpper ut de tre hästarna som är färdig tränade.
Mockar och snyggar till stallet samt fixar fodret.

Rider Nido och Ove.

16.00 Nido och Ove får fode sedan får de gå ut i hagen för natten. Mockar nidos box så att Casanova har fint och rent.
16.15 In med de andra tre, ge dom em foder samt byta täcken.
21.00 Kvällsfodring till de som är inne.

Både jag och Elin tycker det är skönast att träna på morgonen när vi kan, då har man hela kvällen fri sedan. :D
När jag går i skolan ser det ut detsamma förutom att jag rider på em och börjar med Nido och Ove som är inne.



1 Kommentarer till "En dag "

Anonym Skriver:

Men hur menar du med att två hästar delar box? :O

2012-06-14 | 22:23:29





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0