fråga transport

Fråga: Först vill jag bara säga grattis!
Har även en fråga till dig eftersom du transporterar dina ponnyer mycket för tävling och träning. Det är så att min häst inte har blivit transporterad så mycket men nu börjar vi utvecklas och det vore otroligt roligt att komma ut på lite tävlingar med henne. I alla fall så är hon jätte lätt att transportera ändå, det enda problemet är att hon blir så otroligt orolig! Jag vet inte vad jag ska göra, det spelar ingen roll hur kort sträckan är, när jag lastar ur henne så är hon genomblöt av svett! Det ger ju inte direkt pluspoäng att komma in på en dressyrbana med en häst som det droppar ifrån... Så jag undrar om du har några bra tips på att få henne lugnare eller något bra täcke som kan suga upp svetten? :)

Svar:
TACK! =)
Jobbigt med hästar som blir oroliga i trailern. Men kanske måste du börja om ifrån början och endast lasta in hästen i trailern i några dagar utan att åka iväg. Börja med att bara gå in utan att stänga rampen, för att sedan bygga på med små steg i taget. Du kanske behöver några gånger där du ställer in hästen i trailern och låter den äta lite hö och sedan lastas ur igen utan att åka iväg.

Små steg och tålamod vinner man på! =)

Sedan när det väl är dags för tävling så får ni åka i god tid och och ut och gå med hästen innan start för att göra en behalig upplevelse. Svampa av och pyssla om hästen för att visa att det faktiskt är riktigt kul att åka iväg. Nättäcken är bra om hästarna är blöta samt skyddar dom ifrån att insekterna sätter sig på dom.
Hoppas det löser sig, lycka till.




0 Kommentarer till "fråga transport"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0