Framridning ove

Framridning OVE
Har tidisinställt detta inlägg, men just nu sitter jag och rider fram (annars ligger jag illa till tidsmässigt hehe)
Vi lastar alltid ut dom en och en, Casnova får snällt vänta kvar i trailern medan Ove får all fokus.
 
Lastar ur och går en runda med honom för att se att allt är okej efter resan även om det var en kort bit denna gång. Borstar av honom och fixar de sista finliret så han ser fin ut. Elin leder honom till framridningen och jag går igenom programmet och hur jag ska rida innan jag hoppar upp.
 
Elin går med han 10 min sedan hoppar jag upp och rider cirka 15-20 min för att sedan vara redo för att gå in på bana. Inte längre framridning utan Ove är itne en häst man behöver rida igenom utan han behlver bara få bli framjoggad ordentligt och få titta på sakerna innan han ska in på banan.
 


1 Kommentarer till "Framridning ove"

Pernilla Skriver:

Ungefär så gör vi med Kakan också hihi
Rider man fram för mycket så lägger han ner totalt inne på banan, det kan han i och för sig göra ändå men man förhöjer chansen till riktigt bra ridning på banan om han får en kort framridning :)

Svar: Ja det gäller att hitta det som passar varje häst bäst, de alla har olika önskemål :P
Lina Dolk

2012-06-26 | 22:05:19
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0