E-type

Elin och E-type tränade på Brolöten för Emelie nu ikväll, de fick hjälp med travökningarna riktigt ordentligt. Blev faktiskt förvånade att E-type kunde göra så fina ökningar, det trodde inte Elin heller. Men Elin har helt enkelt haft för hög hand, Emelie sa att Elin att sänka handen samt ta ner E-type i lite lägre form just i ökningen för att inte störa eller råka bromsa E-type samtigt dom hon driver på han framåt. Blev riktigt bra! Det är just dom detaljerna som är så viktiga att få hjälp med. Roligt!

Hand och och skänkel får man aldrig ta samtidigt, men vi är väldigt många ryttare som råkar ut för just ge just gas och broms samtidigt utan att vi tänker på det. Viktigt att man som ryttare hela tiden är uppmärksam på att inte göra det.

Inatt sover jag hos Elin, mamma & pappa är i vår sommarstuga, de vill inte åka hem tidigt så jag kan fodra hästarna imorgon, så därför sover jag hos Elin istället =)

Bättre bloggning lovar jag imorgon!



0 Kommentarer till "E-type"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0