Klippning

Fråga: Vad fin han är!
Jag har bara en fråga till dig. Du sa att du skulle raka Ojoj. Jag har hört att man ska raka hästen innan februari för att det ska bli snyggt, stämmer detta?
Jag är inte så duktig på att raka hästar så jag frågar dig som kan :D :D

Svar:
Tack! =)
Jag tycker såhär, att om man har börjat klippa sin häst så ska man hålla det kort hela tiden. Just för att hästen har vant sig vid det och man har liksom "sabbat" det naturliga. Idag gick det fort att klippa OJOJ då vi bara tog det som har växt ut här och där, typ huvudet och bena. Att det blir snyggare om man klipper innan februari spelar ingen roll, mina hästar blir alltid klippta när det behövs, när som alltså, och de får fin och glansig päls på sommaren =)

image description


1 Kommentarer till "Klippning"

Anonym Skriver:

Tack för tipset :D

2012-03-13 | 21:24:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0