Stress

Fråga: Har följt din blogg ett bra tag nu, gillar dina inlägg och du verkar ha en väldigt sund syn på hästhållning.
Med tanke på att du har hand om tre hästar (som tex. i dag) känner du ibland att du inte har tid med alla, eller hinner du rida och pyssla om alla precis så mycket som du vill?

Jag själv har haft hand om 1-4 hästar, ibland tycker jag att man känner att man inte hinner pyssla och mysa så mycket man vill med alla. Men det kanske är en annan sak när man har hästarna hemma och fodrar och kan gå ner när man känner för det och inte behöver bila till stallet och passa tider för att hinna hem.

Svar:
Kul att du följer bloggen! Visst kan jag känna mig stressad och nästan ständigt känner man att jag skulle bra gärna vilja borsta hästen 1 timma innan jag ska rida men det är helt omöjligt. Om jag skulle göra det så skulle det gå tre timmar till att göra hästen ordnetligt klar och igenom borstad. Då får jag helt enkelt priotera det som är viktigast. Och det är att hästarna har det rent och snyggt i boxen samt att de tränas samt mår bra. På helgerna försöker jag ta igen det genom att ge de extra tid då. Jag rider alltid alla hästar så som jag tänkt, drar det ut på tiden så får jag springa med sopkvasten i stallgången istället ;) Jag har ju stor fördel att bara kunna gå utanför dörren och ha stallet hemma.

Idag slutar jag sent så idag kommer Elin att ta stallet samt rida OJ OJ åt mig. Jag rider de andra två när jag kommer hem. Allt handlar om planering.

image description


0 Kommentarer till "Stress"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0