Fråga

Fråga: Hej Lina! Du är en stor förebild för mej, och nu har jag en fråga. Min tränare och jag talade häromdagen om att det skulle bli dags för mig att börja tävla, vilket ju verkar jättekul! Jag har aldrig tävlat i dressyr förr, så jag undrar vad du har för tips? Med tanke på t.ex. packning, träning innan, tips på hur man lär sig program, hur går det till osv.? :) Jättetacksam och nyfiken på svar! :D Bra blogg! :)

Svar:
Vad roligt att jag ör en förebild för dig, det tackar jag för!
Skoj att du ska börja tävla,det är så roligt! =)
Några små tips här

1. När du tränar för din tränare/hemma när tycker du hästen börjar gå som bäst? Är det vid 30 min? Isf ska du rida fram så länge så att du får fram det bästa av hästen. Inge bra att rida för långe, då blir hästarna oftast trötta, men somliga hästar måste ridas fram längre tid för att få dom helt där du vill ha hästen.

2. Gör packlistor, väldigt tråkigt att glömma något hemma ( jag har glömt tränset en gång!!)

3. Rid igenom programet några gånger och träna sedan på de delar som du behöver bli bättre i. Onödigt att träna på det man redan kan. Fokus på det som ska bli bättre =)

4. http://stallbacken.com/ Denna länk har alla program uppritade, mycket lättare att lära sig när man ser vägen!

5. Ett tips är att åka och titta på en tävling för att se hur det går till så att du känner dig tryggare när du själv ska tävla, bästa är att följa med din tränare/Kompis för att vara fullt delaktig i allt ifrån packning till ridningen

Hoppas du fick några tips! =D LYCKA TILL!



1 Kommentarer till "Fråga"

Anonym Skriver:

Tack för tipsen! Vilken bra hemsida! :D

2012-05-01 | 21:18:34





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0