Man har hunnit med mycket genom åren!

Min rid karriär startarde på riktigt när jag fick Farabella. (den till vänster) En snäll underbar b-ponny som var 117 cm i mankhöjd. Jag fick henne när jag fyllde 6 år och vi var bästa vänner, hon var en perfekt första ponny. När man inte kunde rida så bra, man var i obalans, tog inte ridingen på allvar till en början. Man red runt i skogen och rejsade runt på ängarna när det var snö med någon i pulkan därbak.
 
Jag fick "Bella" 2003 och vi var tvugna att ta bort henne 2009. Vi han med mycket undre våran resa..
Vi åkte på läger
Tävlade
Tränade
Busade i skogen
Jag ramlade av minst 100 gånger
Men efter att ha varit tillsammans många år så lärman känna varandra. Allt blir bättre med tiden!
Vi tävlade mycket ihop, började LC på 44% och slutade med en vinst i LB! Vi kom ALLTID 2a, men vi vann en gång och den tävlingen kommer jag alltid att minnas!
Men åren gick fort och jag utveklades och Bella blev äldre. Vi köpte Prim och så vi lånade ut henne till en familj som hon stod hos ca ett år. sen kom hon hem och levde sina sista månader hos mig, hon hade svårt med andningen sista tiden.  
Men under tiden jag hade Bella fick jag äran att låna NFB King-Co utav Emelie. Emelie och King-co har många SM medaljer med sig under deras tid. Bella och King-Co var bästa vänner! King-co och jag hade vinster upp till regional LA.
King-co var en underbar läromästare och vi hade jätte kul tillsammans! Men eftersom att han var 26 år när jag tävlade honom så tävlade vi bara en klass om dan och åkte ju inte på några meeting. Så då skaffade vi Prim och lämnade Bella. King-co och Prim blev då vänner!
Första tävlingen! Brr så kallt det var, men oj så bra det gick!
74% i LB och 67% i LA bra tävlings premiär!
Jag tog mig lång med Prim! Från LB till nationell FEI. Jag red mitt första SM på honom och vi ingick i Nyby Torshällas Elitlag. Vilken resa vi gjorde. Men jag växte och vi la ut han på annons fast jag hade ett år kvar på b-ponny. Och när han låg ute på annons så såg jag Oj Oj på annonsen brevid! Vilken tur!!!
Casanova  får vi INTE glöma, han växte till sig under min b-ponny tid. Han och jag har 6 fina år tillsammans, han har lärt mig massor och jag har lärt honom massor. Det är otroligt nyttigt att rida in en unghäst, det krävs tålamod, lung och så måste men veta hur man ska lära ut. Och man får pröva sig fram!
Mängder av vinster och placeringar upp till LA
och i lag har vi tävlat div 3, div 2 och div 1 bra gjort av en 6 åring.
Tävlade unghäst SM och kom 4a på lilla rundan på Ponny Derbyt 2012 och vann stora rundan på Gripens sommar cup!
 
Sålde honom i september 2012.
 
 
 


7 Kommentarer till "Man har hunnit med mycket genom åren!"

Anonym Skriver:

red du något innan du fick farabella? :D rolig läsning förresten men har du inga bilder från dem första åren som du kan visa?

Svar: Ja jag hade Elins b-ponny Viggen som vi köpte ifrån ridskola i Flen innan farabella =)
Lina Dolk

2012-11-16 | 06:12:30
alice carlsson Skriver:

Andra och tredje bilden <3
Haha, minns verkligen det där lägret! Haha! KRAM

Svar: haha det var ett roligt läger =) kram!
Lina Dolk

2012-11-16 | 09:00:26
Blogg/Hemsida: http://systarnacarlsson.devote.se
´Maja Skriver:

Riktigt kul och spännande inlägg ! :)

Svar: roligt att du gillade inlägget!=)
Lina Dolk

2012-11-16 | 11:15:05
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
Caroline Skriver:

Hej Lina!

Åh vilken söta och underbara bilder. Så himla söta. Tumme upp för din blogg också! :D Topen!

Har följt din blogg ett tag , och jag lär mig massor av dom tipsen du lär ut. Tumme upp för det med!
Kommer självklart följa din blogg vidare.
Ha det bra! Kram

Svar: Hej! Vad roligt att du uppskattade inlägget! =) Hoppas du fortsätter följa och kommenterar =) kram!
Lina Dolk

2012-11-16 | 15:31:22
Anonym Skriver:

Har du film från när du provred Oj Oj? Det skulle verkligen vara superroligt att se!! :D

Svar: svarar i inlägg =)
Lina Dolk

2012-11-17 | 11:46:48
eeeellen.blogg.se Skriver:

Jätteroligt inlägg, kul med gamla bilder. Hoppas vi får se fler någon gång!? :D Jättebra och inspirerande blogg annars också!

Svar: det kommer säkert komma några flera =)
Lina Dolk

2012-11-18 | 11:30:24
Blogg/Hemsida: http://eeeellen.blogg.se
Bea Skriver:

Två av bilderna är hemifrån mig ju! :D
Shit va liten du va då! ^^

Svar: haha ja väldigt liten =)
Lina Dolk

2012-11-20 | 13:00:22
Blogg/Hemsida: http://stallwijnbladh.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0