Sex år tillsammans

Storyn om Casanova
 
Tänk att det har gått 6 år sedan han föddes ute i vår hage tillsammans med de andra hästarna. Varken mamma, jag eller Elin var hemma. Utan det var pappa som fick den stora äran att se honom först, pappa bar hem honom till stallet tillsammans med hans moder Comparettia. Han fick gå på hingstbete med andra föl för att få leka av sig samt växa till sig.
 
Först var tanken att sälja han som föl, sedan bestämde vi att jag skulle lära mig rida in en unghäst med Elins hjälp.
Och ni ska veta att vi har haft många skratt när jag har gjort det haha. Kanske 100 gånger stack han iväg med mig ifrån ridbanan upp till stallet i full fart. Absolut inte dum, utan väldigt busig bara. Men efter de stunderna så har allt runnit på barnsligt lätt med Casanova. När vi har haft kompisar hemma som inte är så vana att rida så är det Casanova som får ställa upp, han har alltid varit den tryggaste av våra hästar. Såsom klippa, sko, lasta.
 
Vi har tillsammans vunnit mängder med tävlingar, vi har tagit oss till Ungponny SM 2011(blev inget då det endast var två kvalade)  och 2012. Vi har vunnit divisin 3 och 2. Vi har segrar till LA dressyr. Vi har startat hoppning tillsammans och alla rundor felfria.Vi har mängder med resultat över 70%, rekord i LB på 77,93%!! Cupsegrare med mera minnen. Men det är inte bara alla fantastiska resultat på tävlingar, utan det är att få ha haft denna ponny hos oss. Han är världens snällaste med ett hjärta av guld. Vi är stolta över den han blev hos oss <3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Besiktningen idag gick hur bra som helst, han hade allt utan anmärkningar, även bilderna som togs var riktigt bra. Skönt att lämna vidare en häst när allt är rätt.
 
Han kommer nu åka till en tjej som heter Thilde, hon är 11 år. De passar varandra riktigt bra och det känns i det tråkiga väldigt bra att lämna honom hos dom imorgon. Jag och mamma kommer köra dit han imorgon eftermiddag.
 
 
 
 
 


4 Kommentarer till "Sex år tillsammans"

Anonym Skriver:

Oj nej <3 Fina Casanova :)
Beslutade ni er såhär snabbt eller har detta varit klart ett tag? :)

Svar: nej de provred för cirka 2 veckor sedan. <3
Lina Dolk

2012-09-20 | 17:21:38
Maja Skriver:

<3

Svar: <3
Lina Dolk

2012-09-20 | 20:50:06
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
Caroline Skriver:

Hej lina. Jag älskar din blogg, och att du är grym! Önskade att jag kunde rida som du! Syns att ni måste sälja casanova.Du och dina hästar är verkligen grymt fina tillsammans. Ha de bra.

Svar: tack för de värmande orden. <3
Lina Dolk

2012-09-20 | 20:56:53
Pernilla Skriver:

Åhh jag sitter här och gråter - du skriver så fint om finaste C. Hoppas och tror att ni har valt ett bra hem åt honom och självklart lär han fortsätta vara "farlig" på tävlingsbanorna!
Kram P

Svar: <3
Lina Dolk

2012-09-20 | 22:14:15
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0