tips på öppnor

 

Den rörelse jag har haft problem med som jag har fått jobbat mycket med på träningarna är mina öppnor. Jag fick inte de tillräckligt bra och fick de nerdragna poängmässigt. Men då började Emelie med att undervisa mig att jag ska göra det på kvartslinjen istället för på spåret som de oftast ligger på. När jag gör de utan väggen att "trycka undan honom till" så började jag använda ytterskänkeln som jag inte har gjort innan.Jag har bara ställt och använt inre skänkeln och helt glömt bort yttre skänkeln.
 
På de senaste tävlingarna har vi gjort de ritkigt bra, och i min kür ligger de även så =)
 
Tips är även att träna rörelserna där de INTE ligger i programmet, hästarna lär sig och börjar "gissa" sig till och blir lite väl snabba. Det märker jag tydligt i enkla bytena där jag måste göra de på alla olika möjliga linjer för att Oj Oj inte ska veta vart jag tänker göra övergången, utan han ska vara lyhörd på mig och inte gå och chansa själv =)
 
 
 
 


1 Kommentarer till "tips på öppnor"

Pernilla Skriver:

Vart fick du tag i dom damaskerna? :D vill verkligen ha såna men hittar inga i s/ponny :(

Svar: svarar i inlägg!
Lina Dolk

2012-09-02 | 02:23:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0