Berättelsen om Puff

Kommentar: Hej! skulle du kunna berätta lite om Puff i ett inlägg, t.ex hur ham är att rida, hur det kommer sig att han kom till dig osv? Skulle vara superkul att få läsa!
Tack för en bra blogg
 
Svar: Hej!
 
Absolut kan jag göra ett inlägg om Puff!
Han heter Cynorian Misty Prince och är en valack på 10 år. En väldigt snygg kille som vet om det själv ;)
 
Han kom till mig 1 februari då ägaren nu inte längre kan ha honom kvar, han hade vilat en period och jag satt igång med igånsättningen direkt. Fokuset var att börja bygga upp hans kondition och syrka innan vi började träna på banan så vi var nästan bara ute i skogen på uteritter och galopperade i snön första tiden.
 
En av våra första turer ihop, en liten nallebjörn med all päls ;)
 
 
 
Puff är lite pigg när man rider ut, han är så pass glad och tycker det är roligt, speciellt när man rider ut flera, han är inte dum eller så utan han är på tårna kan man säga =)
 
Vi klippte han och det var inga problem alls han var verkligen som en liten hund att klippa, hur smidig som helst och det gick väldigt snabbt, vi försöker få E-type att lära sig av Puff hur det ska gå till vid klippning ;)
 
 
 
När konditionen och styrkan kom igång så var det bara att börja träna, och det gjorde han enkelt! Han gillar verkligen att lära sig nya saker och tycker om att visa upp sig, väldigt bra egenskaper. Han har lätt för samling och gör väldigt bra övergångar, vi jobbar just nu med skolorna som snart kommer sitta!
 
Vi har gjort några starter ihop och först var i Örebro där vi red på 67% La:1 och en 2a plats fick vi med oss hem, sedan tog jag med mig honom till lilla rundan på derbyt där han ledde inför finlaen på finfina poäng ifrån La:1 och Lagtävlan, dock orkade vi inte riktigt i finalen som gick på stor bana samt ett program vi inte ens tränat på (vi trodde han skulle gå till b-finalen hehe)
Sedan startade han i Jönköping La:1 på 73% och vann där.
 
 
Hemma tränar vi även hoppning som han tycker är väldigt kul. och kan säkert bli riktigt lovande om han kommer till någon som är mera hoppintresserad än mig ;)
 
 

Puff har nu en familj som vill besikta honom och därefter köpa honom om allt går som det ska. Får se om besiktningen hinner bli innan SM eller efter. Jag gillar honom väldigt mycket som ni hör i min text.
 
 


2 Kommentarer till "Berättelsen om Puff"

Fanny Skriver:

Hur har du kunnat träna fram en sån fin mellantrav som puff har fått? :)

Svar: Jag tog en månad där jag la fokusen på just mellantraven, och den utvecklades väl där. Har skrivit inlägg om mellantrav i bloggen förra veckan (eller veckan innan det) så kolla bak i den =)=)
Lina Dolk

2013-08-09 | 22:42:15
Blogg/Hemsida: http://merlinsdagbok.horseworld.se
René Skriver:

finaste puffen :) han gick som ridskolehäst ett tag för några år sen :) jag red han bara 1 gång, jag var lite för lång för han, men jag fick äran att rida på den busiga ridskoleponnyn puffen :) vet inte riktigt när han såldes från eda ryttarförening, men sista bilden jag tog på honom var 2011 :)

2016-05-31 | 01:32:35
Blogg/Hemsida: http://nouw.com/Challabruden





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0