för att få fina och rena hästar

Fråga:   Film/bilder när du tvättar dina hästar steg för steg. Speciellt på OjOj som är vit önskas
 
Svar: Det kommer här!
 
Jag kör inte enbart på hästshampo utan använder mig av vanliga medlen också.
 
1. Spolar hästen ordentligt blöt, även svansen och mannen.
2. Häller på schmpo på stor svamp och sedan gnuggar jag in det ordentligt och länge.
Det jag tycker funkar bäst på vita hästar är att först använda clerasilschampo, sedan spolar jag av, och sedan har jag dett glansschampo i. Då blir hästen riktigt ren på djupet och får en fin glans.
 
 
 
3. Sedan har har jag alltid lactacyd på bena då de blir riktigt riktigt vita om dom när jag har det på
 
 
4.Sedan har jag i detta pälsglans i svansarna ordentligt  och gör även en fiskbensfläta i svansen över natten för att få en fin stor svans till tävlingsdagen. Jag tar inte ur flätan förän precis innan jag ska sadla för start.
 
 
5. på tävlingsdagen sprutar jag även på hästen pälsglans och låter hästen lufttorka innan jag ryktar, det ger bra resultat! Avslutar alltid med att dra en fårskinnspadd över hästen, då skiner de ordentligt efter allt detta :)
 
Och sedan måste jag tipsa om detta torrschampo! Bästa någonsin, perfekt att ha med på tävling om hästen har smutsat ner sig i trailern och man inte har tillgång till vatten, då är det bara att spruta på detta och borsta bort. Super!
 
Jag använder även barnolja på knopparna så de ska skina ordentligt i solen :)


0 Kommentarer till "för att få fina och rena hästar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0