nerverna

Fråga: Haha va precis sadlar jag tänkte på! Men en annan sak då. Du ligger ju klart på toppen av alla ponnyryttare i Sverige (tänker främst på dig och Oj Oj då i kat. C) Hur känns det när du åker på tävling? För du ligger ju stadigt där på toppen och kommer hem med segrar efter segrar. Svårt att formulera en ordentlig fråga... Men ja hur känns det att veta att du till hör toppen? Är du självsäker när du åker iväg på tävling att du ska ha placering? Skulle kunna fråga- hur känns det att va bäst? ;)
 
Svar; Haha tack vad snällt skrivet eller vad jag ska säga!=)
 
Det är inte direkt att jag går runt och tänker på hur bra vi faktiskt är just nu och att vi ligger på den absolut högsta nivån. Däremot är jag stolt över Oj Oj och mig som lyckas ligga på denna höga nivå och att vi har presterat bra gång på gång nu, absolut! Är väldigt tacksam och glad över alla som hjälper mig runt om för att kunna göra detta med min prins.
 
Den häst jag tycker är svårast och är mest nervös på när jag ska tävla är just OJ OJ. Jag vet att vi kan så mycket och vi vill så mycket så ibland kan det liksom låsa sig och vi tappar tråden. Jag har ett väldigt noggrant upplägg på OJ OJ när jag ska tävla just för att kunna hålla rätt på allting, ingenting får fela för då tappar vi mycket.
 
Självsäker är jag på ett sätt för jag vet att vi är riktigt bra tillsammans, men jag vet också att allting måste stämma för att vi ska kunna få visa det också.
 
Emelie har hjälpt mig mycket med den mentala biten på hur allting ska vara på tävlingen och hur jag ska tänka, det jar hjälpt mig massor.
 
Förr när jag red fram fick jag nästan ont i magen av att se alla duktiga på framridningen och tappade allt fokus på vad jag skulle göra. Nu struntar jag i allt runt om och lägger den tiden på mig själv och OJ OJ och släpper omgivningen helt. Den finns ju faktiskt kvar sen ;)
 
 
 
 


0 Kommentarer till "nerverna"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0