Provridning

Fick frågan om hur det kändes när jag provred Oj Oj och hur det gick.

Och grejen är att det såg inte särskilt bra ut, för Oj Oj var så väldigt svår att rida och mycket mer teknisk än någon häst jag hade ridit innan.

Men känslan fanns verkligen och jag hade bestämt mig efter 5 min att han skulle jag ha :) Gångarterna var otroliga och när jag skulle göra travökning höll jag på att studsa av i de stora stegen.

Känslan måste finnas sedan kan man lära sig hur man ska rida!

När jag köpte Lilla Prim kunde jag inte fatta galopp på 2 veckor haha. Elin fick jaga igång oss nästan. Men även på han så var känslan rätt.



1 Kommentarer till "Provridning"

Pernilla W Ödlund Skriver:

Tack snälla Lina för filmen om att sy knoppar - jag har försökt hemma själv men inte fått till det :)

Hur kändes det att "slå" sin egen tränare? ;)

Jag håller tummar och tår för E-type!!

KRAM till dig och din syster!

Svar: Det gick lättare än jag trott så du får nog till det =)
Det var kul, dock så satt hon på en unghäst och jag på en lugn och fin E-type haha. KRAM!
Lina Dolk

2013-08-03 | 22:25:50
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0