Pyssel

Något jag alltid har gillat med hästarna är att göra de lite extra fina! Jag gillar att matcha ihop olika outfits och jag gillar att få göra dom snygga till tävlingar och att de ska se välvårdade ut hemma.  Mina hästar har alltid lite längre man, då det blir snyggare knoppar till tävling med längre man men annars vill jag att örona ska vara klippta, nacken ska vara klippt då inget onödigt tryck ska komma av tränset/grimman, svansen ska vara välborstad och hovskägget trimmat.
 
Är redan taggad på att sy Oj Ojs knoppar på SM då jag nu lärt mig sy och det ger ännu snyggare knoppar än innan.
 
Haha sedan om man tycker att det här är snyggt eller inte är ju en smakfråga, men vi glittrade ju iaf ;)
Farabella och jag år 2008!
 
 


1 Kommentarer till "Pyssel"

Kajsa Skriver:

Har du någon erfarenhet om svanskappor? Har en häst nu som det är omöjligt att få sadeln att ligga still på. Vi håller nu på att vänja henne vid svanskappa. Vi tävlar dressyr och jag har hört att hästarna får sämre gång och får svårare att samla sig med svanskappa. Vad tycker/tror du?

Svar: svarar i inlägg
Lina Dolk

2013-08-10 | 18:38:55





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0