Torsdag

Lite kylig morgon men som tur håller man värmen när man rider. Har ridit Oj Oj nu på morgonen och ska snart hoppa upp på Maaike. Och avsluta ett pass på Phaffe för Elin.

Som jag berättat så går jag gymnasiet med inriktning idrott. Så varje tisdag morgon/ förmiddag kommer jag vara på Brolöten, då jag är på högnivå så får jag ha egen tränare utanför skolan. Där kommer jag ha min inriktning och Oj Oj kommer alltid vara med på tisdagarna. Jag ska även få hjälpa Emelie att rida hennes hästar för att utveckla min egen ridning och hjälpa till i stallet med vardagliga sysslor. Detta känns jättebra! Torsdagar börjar jag också 12 i skolan men då kommer jag träna hästarna hemma extra.

Det som är bra med denna satsning är inte bara att det blir bra upplägg med hästarna utan jag får även hjälp i skolan med styrka kondition kost välmående och mycket mera. Jag har mycket idrott men även de "vanliga" ämnena då jag vill kunna plugga vidare sedan till idrottslärare.



0 Kommentarer till "Torsdag"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0