Jag

Fick frågan här i bloggen om jag kunde berätta lite mer om mig själv, mål med hästar och bakgrund. Så här kommer det:

Namn: Lina Dolk
Född 23 sep 1997, alltså 16 år
Bor: I Sparreholm på en stor gård där min pappa driver ett större lantbruk och har ett företag med min bror med grävmaskiner. Mamma är lärare sedan har jag två systrar, Elin som är med i stallet och på alla tävlingar, sedan Emma som nu bor i Åre och är utbild kock/konditor 
Skola: Grillska gymnasiet i Eskilstuna 
Tränare: Emelie Brolin och nu även Mattias Jansson som jag precis börjat träna för.

Hästar: min norska ponny Oj Oj som jag haft i 3 år, vi har haft fantastiska år tillsammans med mängder av placeringar nationellt, deltagit på SM alla tre åren, ridit för landslaget på NM men placeringar och vunnit internationellt, då jag nu är 16 år och min tid internationellt är tyvärr slut så är nu Oj Oj till salu eftersom jan fortfarande har massor kvar att ge på den allra yttersta toppen. 
E-type är min systers häst som jag nu börjat tävla och träna, målet med han är att nu inom kort kvala en gång till i MSV c för att få starta Msv b, sedan är målet SM 2015. 

Jag har tidigare haft en b-ponny vid namn Lilla Prim som jag start SM på och sedan har jag ridit in två unghästar, Casanova och Sir Owein som jag deltog på Ungponny SM och Championatet. 

Fick äran att rida Brolötens Grand Valley som utvecklade mig snabbt och jag plockade seger i FEI juniorprgram och MSV b:4 på över 70% 

Letar nu efter en juniorhäst för fullt.
Mitt mål som ryttare är att hela tiden utvecklas och få mer förståelse  och kunskap inom allt gällande hästar och ridning. Älskar att tävla och brinner för att träna.






2 Kommentarer till "Jag"

Matilda Skriver:

Kommer du få tävla Grand valley ngt mer?:)

2013-12-29 | 13:38:52
Ellen Skriver:

Ska du få tävla Valle 2014 också? :)

2013-12-29 | 17:18:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0