Sitsen

Förbättring är något som blivit på min sits, tycker att jag sitter mer avslappnat och börjar ta in mins utåt stående armbågar! Mycket kvar att jobba på men bättre blir det :)

Vad har ni för "problem " med eran sits?


Utåt


Bättre! 


3 Kommentarer till "Sitsen"

leavanny.blogg.se Skriver:

Så snygg ponny!

Svar: Tack! Min favorit ;)
Lina Dolk

2013-12-06 | 11:58:54
Blogg/Hemsida: http://leavanny.blogg.se/
Sofia Johansson Skriver:

Du rider så grymt bra min fina vän. Ja har två stora problem. För hög hand o ibland för bred hand. Någe ja jobbar på nu. Är någe ja började med när ja red Ior på hackamore. Haft svårt att sitta ner i traven. Men det börjar ordna till dig nu. Har faktiskt börjat få lite snits :) kram tant brun

Svar: Bort med stigbyglarna jämt så fixar du det som blixten /) kram kram
Lina Dolk

2013-12-06 | 13:59:44
Blogg/Hemsida: http://soffiajohansson.blogg.se/
rebecca Skriver:

hej lina mitt problem med sitsen är att jag ofta blir kutryggig och viker ut armbågarna vilket gör att jag och hästen inte sammarbetar lika bra.. men när jag väl sträcker på mig och tar in armbågarna så blir det både bättre för mig och det märks även på min häst, har du något tips om vad man kan göra för att träna upp eller hjälpa till så att man kan bli mer rakare och starkare i ryggen? kram

Svar: Ett tips är att rida med ett ridspö bakom ryggen som du har i båda armbågarna, då kan du inte annat än sitta rakt, lovar dig! Har själv tränat så ;)
Lina Dolk

2013-12-07 | 23:05:01





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0