svaren

Svar på frågorna
 
Fråga:  hur gammal är ojoj?Svar:  Oj Oj är född år 2000, så alltså 13 år.
 
Fråga:vad har du för mål med ojoj?Svar: Målet är medalj på SM i år, sedan vore det väldigt roligt att få rida kuren i Falsterbo, sedan fortsätta utvecklas och ha roligt =)
 
Fråga: hur gammal var du när du köpte ojoj och Ove ? :)  Svar: Har haft Oj Oj i två år nu, Ove är Elins ponny men han kom även han för drygt två år sedan.    
 
Fråga:Vad har du för planer med Ove, ojoj,etype och puff detta året? Svar: Oj Oj är att ligga på den absolut högsta nivån, börja få till samtliga ritter och känna mig trygg i min ridning. E-type, att rida msv C under året och kvala till msv B. Och Ove ska jag fortsätta utbilda tills han blir såld, jag är tyvärr för lång snart.
 
Fråga: När blir din första tävling med puff? Svar: Jag tror vi kanske kan starta något om någon månad eller så, vi får se vad som ligger ute som passar. Har inte börjat tittat efter tävlingar åt honom ännu =)
 
Fråga:Vad läser du för språk i skolan? Vilka ämnen i skolan är dina favorit ämne?  Svar: Jag läser endast engelska, bästa ämnet är idrott och musik!
 
Fråga: Vilken ponny har du mest "känslor" för? Svar; Oj Oj är magisk på alla sätt och vis, så får väl säga han!
 
Fråga: Brukar du festa med kompisar? Asså typ med alkohol och så? Svar: Jag dricker inte själv och är nästana ldrig på fest, satsar för fullt på hästarna.Man får inte glömma att ridning på elitnivå kräver fullt fokus jämt och då är det dumt att förstöra kroppen. Man kan ha kul iaf! :)
 
Fråga:Ska du sälja ojoj när du är 18? Svar: Jag han kommer att säljas när jag inte längre får tävla honom, han lskar att visa upp sig och förtjänar att få fortsätta med det. Den dagen vill jag inte tänka på =(
 
Fråga:Hjälper dina föräldrar dig mycket i stallet och med hästarna? Svar: Pappa fixar allt foder samt spån, och mamma sköter alla anmälningar, fodrar ibland och följer med på varje tävling. Så ja, utan dom skulle jag inte komma någon stanns. Däremot sköter jag och Elin nästan jämt stallskötseln samt hästhanteringen själva.
 
Fråga: Får du månadspeng? Svar: Ja det får jag, de sätts in på min kontokort direkt =)                                     
 
Fråga:  Hej! Hur många gånger har du tävlat SM och med vilka hästar? Svar: Tre gånger! Jag har startat b-ponnyn Lilla Prim och sedan Oj Oj två gånger, bästa resultat är en 4e plats!
 
Fråga: Vad vill du jobba med när du blir äldre?Svar: Jag kommer förhoppningsvis alltid rida, men mina tankar är just nu att utbilda mig till idrottslärare :)
 
Fråga: Foderhäst eller köpa häst direkt? :)   Svar: Svår fråga, det gäller att man verkligen vet vad man ger sig in i, det är lika mycket ansvar med egen häst som foderhäst. Det krävs eormt mycket tid. Men så länge man har viljan och hjärtat med sig samt personer runt omkring som kan hjälpa dig så är det bara att satsa. Men hästen i första hand -JÄMT. Kanske bra att bli medryttare först för att känna på utan att ha hela ansvaret själv?                                 
 
Fråga: Vilka meetings ska du åka på i sommar? Svar: Hela planeringen är inte klar, men nu närmast är det hästhagen i Påsk, sedan de jag vet just nu så blir det Mantorp, Derbyt.
 
Fråga: Har du varit på gripens sommarmeeting? Bra, Dåligt Svar: Jag har tävlat det meetinget, och segrade båda cuperna i somras. Casanova vann La rundan och Oj Oj den nationellarundan. Superbra priser kan jag lova det är Gripen kända för. Det är en mysig cup där funktionärerna är trevliga och det brukar flyta på bra. Jag har aldrig stått uppstallad då vi bor så nära Strängnäs.     
 
Fråga: har ni hittat en köpare till Ove? Svar: Nej, han är fortfarande till salu.
 
 Fråga: Tips på bra tränare? Svar: Min tränare Emelie är bäst ;) Det gäller att man hittar någon man litar på och som tycker det är roligt att hjälpa just dig.
 
Fråga: Favorit schabrak? Svar: Jag gillar ju färger och BR har mycket snyggt som jag använder mig av! :)
 
Fråga:  Hur lång är du? Svar: Runt 160 cm! =)                                        
 
Fråga: Har du några planer på att sälja någon av dina hästar/köpa någon till inom den närmsta framtiden?Svar: : Ove är ju till salu, sedan även Puff som står i vårt stall. Vi gillar ju unghästar så vem vet när det finns ledig box kanske det dyker upp någon ;) Men inga planer på köp just nu!
 
Fråga: Vad har du valt för gymnasium och hur tänker du om det?Svar: Jag har sökt till JB i Eskilstuna, det kommer vara mycket idrott med och det gillar jag. Samt att kul att börja på en ny skola än att gå kvar i flen.
 
Fråga:Hur mycket väger du? Svar: Oj, 55 kg kanske?
 
Fråga: Umgås du mycket med vänner? Svar: Haha ja ibland, men som ni säkert förstår så har jag inte mycket tid över, men mina vänner har också de flesta hästar som intresse så det förstår. På onsdag ska jag med min vän Linnea P och åka skidor hela dagen!
 
Fråga: Vem är Elin? Svar: Min storasyster, vi är även bästavänner! =)
 
Fråga: Ca hur många unika besökare har du per dag? Svar: cirka 500 st per dag.
 
Fråga: Vad har du för mål med bloggen? Svar: Att själv sätta mina tankar och funderingar i skrift gör att jag lär mig mycket med allt som har om hästar att göra. Samt att det är superkul att folk läser min blogg =)
 
Fråga: Orkar du svara på alla de här frågorna?!?! :S     Svar: ABSOLUT!=) 
 
Fråga: Har du haft pojkvän eller har du nu? Svar: Jag har haft, inte nu. Eller min just nu heter Oj Oj och går på fyra ben ;)
 
Fråga: Vilken är din favoritsång?Svar: Ingen susning, ska klura lite på den ;)
 
 Fråga: Vilken äär din favoritfärg?Svar: Svart funkar till allt! Smidigt och bra.
 
 Fråga:  Vilka länder har du besökt? Svar: Några st, senaste var i feburari för exakt ett år sedan, då var vi i Spanien hela familjen.
 
 Fråga:Kan du inte lägga upp en video eller bilder då du rider Puff? Tack för en bra blogg :) Svar: Hoppas på soligt väder nu på lovet så vi kan fotografera honom ordentligt. Så det kommer! Tack!


0 Kommentarer till "svaren"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0