Fina Ove

Ove skötte sig bra idag! Han var pigg och glad men också väldigt mjuk.

Började med att värma upp som vanligt med mycket övergångar och tempoväxlingar. Sen tog jag och travade över 5 bommar varav 2 var upphöjda. Jösses vad den hästen har potential när det gäller gångarter. Synd att mamma var ute och gick, annars hade ni fått film. Efter det red jag igenom programmet, inga större bekymmer. Taggad till på lördag!
Avslutade med att hoppa över ett litet hinder på en åttvolt. Gick bra det med, till sist ställde mamma upp två sockerbitar på varandra. Hoppade över det en gång sedan travade jag av honom länge i lång och rund form.



4 Kommentarer till "Fina Ove"

Maja Skriver:

Åå, vilken fin bild! :)

2013-01-25 | 07:54:45
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
matilda Skriver:

så fina ni är:) va är det ni ska tävla någonstans?:)
Tack för en fin och inspererande blogg:)

2013-01-25 | 08:36:15
Mathilda Skriver:

Hej Lina!
Jag tänkte höra med dig om lite råd....
Jag har en C-ponny som tävlat nationellt med hans förra ryttare, han är en fantastisk ponny på alla sätt, med fina gångarter och utstrålning men tyvärr så har han inte så mkt egen motor . Han " lägger ofta av" på tävling och träning ( vet ej om han kanske tycker det är tråkigt). Har du något tips på hur jag ska få honom mer framåt och kvickare för skänkeln? Ponnyn är Vet checkad nyligen utan anmärkning och jag rider väldigt varierat. Väldigt tacksam för svar från dig. Ha det bra så länge! // Mathilda 13 år.

2013-01-25 | 10:42:37
bella Skriver:

Hej!
vart ska ni tävla? kul!
Ursäkta att jag tjatar men jag skulle vääääääldigtr gärna vilja ha en header av hon som har gjort din, det skulle betyda sååå mcyket verkligen. Skulle du kanske kunna fråga? tack på förhad.
(nu ska jag inte tjata mera, hehe)

2013-01-25 | 13:03:02
Blogg/Hemsida: http://bellaaaasblogg.bloggplatsen.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0