Bett

Såg att ni undrade vad det är för bett jag tävlade på i helgen, och det är ett baucher bett.

Jag tror det blev tillåtet förra året att tävla på och det är bra för somliga hästar men lågt ifrån alla hästar. Det gäller att hitta det som funkar bäst för sig själv.

Jag har ofta bytt bett på Oj Oj då det ska vara bra för munnen att växla mellan olika bett. Detta bett har jag bara ridit med två gånger(!?) i lördags och i söndags och det var därför jag joggade Oj Oj lördagmorgon för att testa om han gillade detta få han inte riktigt gillade sitt tredelade bett som jag hade i fredags. Det funkade fint och jag fick en bra känsla. Dock är det förbjudet enligt mig att testa nytt bett på tävling men jag chansade och det gick ju vägen.

Oj Oj är inte tung i handen eller så men ibland när han tycker det är jobbigt så tycker han tag i min hand och biter tag i bettet, därför håller jag på att byter bett ofta för att lura han lite vad han har i munnen ;)



1 Kommentarer till "Bett"

Emelie Skriver:

Hej! Grattis till alla framgångar! Jag undrar vart du köpte ditt bauchetbett? Vet du om det är stor skillnad på om man köper det tex ifrån hööks eller om man köper ett sådant i sprenger?

Svar: Jag köpte mitt på tävlingen ifrån Bengtsshop tror jag det hette, 280 kr cirka. Globus! funkar super.
Lina Dolk

2013-07-23 | 14:11:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0