Förtroende för sin tränare

Många säger att det är bra att träna för olika tränare då de ser olika saker och kan hjälpa en framåt på olika vis. Jag red också för olika tränare för några år sedan, men jag tyckte det var svårt och det blev rörsigt när de sa olika saker. De kunde mena samma sak men uttrycka sig olika och då förstod jag inte.
 
Som ni vet vid det här laget så tränar jag för Emelie Brolin och har gjort det väldigt länge. Det hela började med att mina sytarar Emma & Elin var på Brolöten på läger varje sommar under flera år, sedan började Elin hjälpa till i stallet och träna regelbundet ofta för Emelie, så jag hamnade ju där också! Något som jag är väldigt glad för idag.
 
Jag följer Emelies ord in i minsta detaljt, det är inte endast i ridningen på hästen utan allt som tillhör runt om också. Jag köper hennes koncept rakt av och på det viset slipper vi göra misstag som kan göras pga okunskap eller nyfikenhet eller att man helt enkelt inte tar alla detaljer på fullaste allvar. För det är verkligen de små sakerna som blir de stora framgångarna på banan sen.
 
Emelie är väldigt skrockfull och nästan manisk med rutinerna, så jdet har ju självklart smittat av sig på mig med! Maskoten måste med till framridningen/banan, jag vill alltid knoppa själv, gör likadana knoppar som Emelie, lindar alltid vänster fram först osv osv haha.
Det som är bra är att Elin är "fostrad" på Brolöten så hon har ju lärt mig redan när jag var liten om hur man lindar, fodrar, friserar, lägger upp räning inför tävling och sådant. Vi är ett jäkla på team!
 
När Ove besiktades berömde vetrinären mig att jag visade upp Ove så bra för hand, och det är Chris (emelies mamma) som lärt oss hur man ska leda, springa med hästarna på bästa vis.Så även där har vi grunderna ifrån Brolöten.
 
Här är jag och Emelies GP häst Briman när han gick som 6åring i Falsterbo, även E-type var med och gick som 5åring då Emelies red han i finalen det året också.
 
 
 
 


3 Kommentarer till "Förtroende för sin tränare"

Emelie Skriver:

Fint skrivet Lina! :)

Svar: sanningens ord =)
Lina Dolk

2013-07-17 | 16:15:23
Blogg/Hemsida: http://blogg.agria.se/emeliebrolin/
Emma Grann - Pluggar till FOTOGRAF Skriver:

Fin header! :) och fina bilder!

Svar: duktiga frida som gör min header =) jag kan ingenting :P
Lina Dolk

2013-07-19 | 13:08:44
Blogg/Hemsida: http://emmagrannfotografi.blogg.se
Emma Klang Skriver:

Bra skrivet! :)

2013-07-19 | 13:18:14
Blogg/Hemsida: http://klangemmas.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0