Mina fötter

Har sett i kommentarerna att någon upplyser mig om att hon tyckte det var lite tråkigt att se mig i helgen då jag red mycket med sporrarna på Oj Oj.

Men grejen är att Oj Oj är ingen häst som man behöver sitta och driva med sporrarna utan han har egen motor och kliver på ordentligt.

Däremot så har jag ett stort problem som vi jobbar med på mig det det är att jag har fötterna utåt istället för framåt därför ser det värre ut än vad det är. Och jag är medveten om det. Men sporrar han det gör jag inte då skulle jag inte få 7-8 på sitsen ständigt på tävlingarna av samtliga 3 domare, och det skulle dra ner varje rörelse i hela programmet om jag gjorde det.

Men absolut jag jobbar på det för fullt att vrida om fötterna. Chrille (Emelies bror) hjälpte (läs tjatade) massor på mig igår om att vrida om foten, så jag kämpar på!:)



6 Kommentarer till "Mina fötter"

Alva Skriver:

Jag har samma problem. Jag jobbar jämt och ständigt med att få mina fötter raka, men det är alltid en som vill vara utåt. Det kan ibland kännas som om man vrider fötterna ur led :P

Svar: haha ja jag känner också att det går ur led! vad gör vi för fel?;) kram
Lina Dolk

2013-07-24 | 13:07:35
Blogg/Hemsida: http://alvaliew.blogg.se
Helene Skriver:

Ett tips är att tänka att man trycker ner utsidan av foten istället för att tänka på att vrida om, det hjälpte mig mycket. Så släpper man även knäet om man kniper. Tänk där du har stigbygelplattan att det är där du ska trycka ner utsidan av foten.

Svar: Väldigt bra tips! Tänkte på det idag när jag red, tack!
Lina Dolk

2013-07-24 | 13:46:44
Ellen Skriver:

Jag tycker inte att man kan avgöra om en ryttare rider mycket med sporrarna efter att ha tittat på endast en ritt. Man kan ha skänkeln liggandes mot hästen utan att "sporra" den. Grattis till guldet på ponny derbyt Lina! Se till att vinna SM nu! :)

Svar: Ja jag rider väldigt mycket med "att rama in " och då ser det nog värre ut. Vi satsar på medalh så får vi se hur det går :) TACK SNÄLLA!
Lina Dolk

2013-07-24 | 15:43:43
Anonym Skriver:

HAHAHAHAHA PRECIS SOM DU SKULLE KUNNA VINNA SM!! DU E FÖR DÅLIG FÖR DET!!

Svar: Aldrig sagt att jag vinner SM men jag vill gärna satsa för medalj =)
Lina Dolk

2013-07-24 | 17:56:53
Maritha Skriver:

Du "anonym" såklart vågar du inte gå ut med ditt namn och vara ärlig... SÅDÄR illa skriver man inte - SKÄMS!!
"Rid själv" och prestera bättre än Lina gjort så får vi se hur långt det räcker... USCH vad trött jag blir när man inte kan gjädjas med detta!!FY SKÄMS!!!!! Skaffa dig något bättre att göra än att hacka ner på seriösa ryttare!!

2013-07-24 | 18:44:48
Maritha Skriver:

SANSLÖST!!! HUR kan du "anonym" - vågar ej ens gå ut med ditt namn- slänga skit på Lina på detta sätt... RID SJÄLV skaffa dig ett liv eller skriv inte detta - USCH!!!!

Svar: ja hon verkar inte alltför glad :P
Lina Dolk

2013-07-24 | 19:01:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0